Tuesday, August 26, 2008

PKR SUDAH MENANG. SIAP SEDIALAH TERIMA TPM CINA DAN INDIA

pilihanraya kini     8:13 PM    


Siap sedialah menerima Timbalan Perdana Menteri 1 dan Timbalan Perdana Menteri 2. Silap silap Karpal Singh dan Kit Siang akan jadi TPM nanti. Inilah habuan untuk orang Melayu yang undi PKR. Terimalah hakikat bahawa suatu hari nanti orang Cina akan berkuasa di Malaysia ini.

11 comments :

Anonymous said...

Sebak...sebak..sebak..tersgt sebak sb pkr dh menang...ini bermakna Anwar akan berada di Parlimen nanti.Aku harap la lepas nih jgn la ahli parlimen keluar parti,kalau tidak musnahlah negara yg kita cintai ini! Ya Allah apalah bala yg telah menimpa negara ku ini.Amin...

Walau pn anwar menang tp parlimen masih bn kuasai lg.. cuma sama2 kte doa kn jgn ade ahli parlimen bn lompat kpada pakatan rakyat..

ahli umno said...

saya ingin memohon maaf kepada anwar selama saya bersalah..anwar layak menjadi PM..saya mula terfikir isu perkauman di mainkan oleh UMNO,saya dengan ini akan melompat parti sedikit lama lagi

Ahli Parlimen BN

MINA said...

tidak apa yang peliknya anuar menang , yang peliknya melayu sokong kandang babi dibina, melayu sokong usul cina jadi TPM ..entahlah semoga tuhan selamatkan negaraku ... aku kesal sangat anuar dah lupa melayu hanya ingat pasal peribadi sahaja .

Anonymous said...

apa salah kalau bukan melayu jadi TPM? janji negara kita maju dan rakyat hidup gembira terutama orang2 miskin.

anak kampung

Anonymous said...

sebak mende gok...syukur ape...
HIDOP PKR!

bat8 said...

hehehe....tak abih abih dengan fahaman perkauman yang sempit. Macamla dalam BN tu sumer melayu...

joe80 said...

ramai yg dah lupa bahawa dunia dah berubah n ramai yg dah lupa peristiwa hijrah Nabi S.A.W junjungan kita yg mana org Ansar dan Muhajidin bersatu... ramai yg dah lupa bahawa Nabi S.A.W tak pernah bersikap perkauman walaupun pada org Yahudi yg mana dalam piagam madinah, semua org mendapat hak yg sama... tapi politik BN masih ditakuk 50 tahun dahulu berdasarkan perkauman... PAS bkn dianggotai oleh org Melayu je tapi termasuk India dan Cina muslim, PKR juga parti multinasional ada Melayu, Cina, India dan bangsa lain, DAP pun mcm tu gak ada Melayu, Cina dan India.... Bandingkan dgn UMNO - semua melayu, MCA dan GERAKAN - semuanya Cina mana kala MIC dan PPP semuanya India.... tengoklah bila kalah je terus salahkan pengundi... siapa yg tak terasa hati kalau kita sbg pengundi dicaci sbg org bodoh memilih pemimpin selain dr dia org... org dlm BN pun bkn semuanya baik samahlah mcm dlm PR juga... masalahnya skg ni bkn politik mcm 50 tahun dahulu dan PR dah menuju ke arah politik moden tapi BN masih kekal mcm tu gak... kata buat postmortem kekalahan BN dlm PRU-12 tapi tak nampak hasil pun malah bergaduh sesama sendiri utk pilihanraya dalaman... pikirlah sendiri..... mcm mana nak dptkan kepercayaan rakyat... tengok kes minyak ni, skg harga minyak dunia dah turun sampai USD112/tong dr USD148/tong dah turun sampai RM126/tong tapi kenapa 15sen je turun??? mana tak org hilang kepercayaan pd BN... projek koridor dasarnya nak majukan org tempatan tapi investor dr luar samalah mcm juat tanah kat dia luar... apa korg ingat duit investment tu bagi free je ke???? mesti ia ada timbal balas... kalau korg kata anwar akan jual negara p Pak Lah dah pun jual negara pd investor luar.... tak terpikir ke??? kalau korg dah bagi duit kat org sampat berbilion ringgit, korg pikir tu sedekah je ke???? lu pikirlah sendiri....

Anonymous said...

butuh kau joe ingat senang ke orang Melayu bila dah hilang kuasa nanti. cucu kau kencing atas kubur kau nanti.

Anonymous said...

Hidup didunia bagi seorang Muslim adalah semata2 untukNya.Tiada gunanya kita menyokong bangsa sendiri kalau pemimpin itu korup,tidak mementingkan rakyat,zalim, tidak mendaulaatkan ISLAM,pembohong,penipu,perompak harta negara dan banyak lagi kemunafikan yg ditaja.Tidak ada masaalah bagi sesiapa pun nak jadi PM,asalkan dia seorang yg berupaya menjaga kesucian Islam dan memberi keadilan kpd semua rakyat berbilang kaum.Cuba kita perhatikan sebuah pulau kecil yg telah UMNO merdekakan.Diperintah oleh bukan melayu.Penduduk melayunya tidak ada yg tinggal dirumah setinggan,malah kedudukan mereka jauh labih baik dari melayu disini.Baik dari segi pendidikan,ekonomi atau apa saja,kita jauh ketinggalan.Umno menggunakan isu perkauman hanya utk survival politiknya,tidak lebih dari itu.Dan orang melayu kebanyakannya ,sangat emosional bila diperkatakan tentang bangsa.Ingatlah Allah tidak melihat pada bangsa seseorang tapi pd keimanannya.Dari itu tepuk dada tanya IMAN, apakah ktia mahu pemimpin dari bangsa sendiri yg munafik atau bangsa lain tapi mampu berlaku adil pd semua.

azrinizam said...

salam Ramadhan dan Merdeka

Minta saudara saudar semak antara kafir zimmi dan harbi. Di mana kedudukan DAP dan MCA dlm pemerintahan Islam? Sila buat perbandingan dan fahami.

© 2011-2014 PILIHANRAYA KINI . Designed by Bloggertheme9. Powered by Blogger.