Friday, September 5, 2008

DAP Kena Minta Maaf Pada Orang Melayu

pilihanraya kini     2:02 AM    

1) Teresa Kok telah panggang lima ekor babi di Selangor sambil pakai topi DAP meraikan kemenangan lima buah negeri Pakatan Rakyat dan projek RM100 juta buat kandang babi di Selangor. Panggang babi nak tunjuk kepada siapa? Orang Melayu cium keris DAP marah, dia panggang babi boleh pula?

2) Teresa Kok telah hina tulisan jawi di Kuala Lumpur. Ada atau tidak orang Melayu hina tulisan Cina? Ada atau tidak orang Melayu bising sebab bukit di Malaysia ini semuanya sudah jadi tanah kubur orang Cina? Tiada. Siapa yang lagi racist?

3) Teresa Kok minta azan Subuh diperlahankan di Seri Kembangan, Selangor. Ada atau tidak orang Melayu marah sebab asap topekong busuk? Marah sebab tarian naga bising? Marah sebab wayang pacak Cina memekak siang malam? Tiada. Siapa yang racist?
Teruskan dengan pendirian Datuk untuk tidak minta maaf. Datuk Ahmad Ismail, Ketua UMNO Bahagian Bukit Bendera adalah ikon pejuang orang Melayu yang ditindas DAP di Pulau Pinang. Jangan berganjak Datuk, ini maruah orang Melayu. DAP sudah pijak kepala kita, tetapi tidak seorang pun antara kita yang buat polis report pasal Teresa Kok.

Kita minta Teresa pula minta maaf pada orang Melayu. Kemudian desak Anwar Ibrahim minta maaf atas kapasiti Ketua Pembangkang bagi pihak Teresa. Anwar pandai sangat ajar DAP ini jadi kurang ajar. Dia lah yang patut minta maaf.

3 comments :

MalayMind said...

Masalahnya, perkara ni tak sampai kepada orang bukan Melayu.

Orang Melayu sendiri pun tak ambil pusing, apa nak buat.

Anonymous said...

orang melayu macam UMNO asyik buat duit ja lebih. Nasib bangsa kena jual dia tak ambil kisah. jangan asyik kejar sangat jawatan tu, lihatlah sama pada perjuangan lawan DAP ini.

Anonymous said...

org melayu dalam UMNO pn tak kisah sangat pasal benda ni , yg penting dorang dpt projek dan tender2 je
dorang dh tak tau perjuangan UMNO sebenarnya,

org melayu dlm PR lak dorang mmg tak kisah sangat pasal org melayu dan ketuanan melayu

tu la kalo bangsa lain buat hal dorang yg kadang2 menyakitkan hati org melayu,kita org melayu dok bersabar je tapi bile kita ckp pasal bangsa dorang mula la melenting tak tentu pasal, walaupn ramai org tak suka pemerintahan tun mahathir tapi aku rasa hidup aman je pada zaman dia

© 2011-2014 PILIHANRAYA KINI . Designed by Bloggertheme9. Powered by Blogger.