Thursday, December 25, 2008

Karpal Cabar Anwar Perjelas Pendirian Tentang Hudud

pilihanraya kini     12:14 AM    


Karpal dah cabar Anwar. Berani ke Anwar nyatakan pendirian? Pengerusi DAP Karpal Singh berkata ketua umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu menjelaskan pendirian parti itu mengenai hukum hudud yang ingin dilaksanakan oleh Pas jika pembangkang memerintah negara ini.

Katanya Anwar tidak boleh berdiam diri terhadap kata putus Mursyidul Am Pas Datuk Nik Aziz Nik Mat bahawa hukum itu akan tetap dilaksanakan di negara ini.

"Pas akan rugi jika ia berkeras untuk melaksanakan hukum hudud kerana DAP akan menentangnya," kata Karpal. Beliau berkata Pas tidak boleh mengetepikan keputusan sebulat suara Mahkamah Agung pada 1988 bahawa malaysia bukannya sebuah negara Islam. Kalau Anwar tidak berani keluarkan kenyataan, nampak sangatlah Anwar ni jadi boneka DAP je. Cakap je besar tapi bila digertak DAP takut nak bersuara.

9 comments :

GOMO said...

Saya yakin Anwar Jubor akan mendiam kan diri dalam Isu HUDUD ini. tapi kalau pasal isu BELA BABI Anwar Jubor akan sokong sepenuhnya.

dariana said...

Siapa karpal singh? Apa UMNO?

Anonymous said...

Karpal paling power dalam Pakatan Rakyat. Anwar pedulik apa...yang penting dia boleh jadi PM...nak hudud ke, nak babi ke, nak juburi ker...Anwar apa kisah...

Pas lagi la....merewang tak tentu hala...bagi pengundi di Kuala terengganu lupakanlah PAS...tak boleh buat apa pun...tak caya korang jenguk di www.informasimalaysia.blogspot.com

This comment has been removed by the author.

Habislah anwar kena bagi penjelasan pulak :-)













(( Renungkan )) Ke Mana Kita Mahu Pergi?
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com
Forum Generasi Muda
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
Pakatan Antara Parti Lawan Tidak Kekal
http://pro-faizal.blogspot.com

S46_dulu said...

Kalau aku, bila Karpal tanya dan suruh perjelaskan hudud,aku akan jawab hukum ni hanya orang melayu beragama Islam yang yakinkan Allah berkuasa dunia dan akhirat.Kau karpal dan seugama dengan kau tak terlibat.Jadi,kau kena faham.Dan aku nak perjelaskan lagi kepada Karpal dan memberitahunya hukum hudud ni hukum ALLAH dan siapa menafikanya mereka tu bukan melayu islam.Hukum hudud pula nak menjaga orang Islam tak mencuri tak berzina dan tak berbuat jahat.Jadi di sini orang Islam haram mencuri kalau mencuri kena potong tangan.Sesiapa yang takut pada hukum hudud seolah-olah dia tu pencuri,penzina.Apa nak takut sangat kalau kita tak buat salah.Tengok sekarang pencuri berleluasa.Tu yang kita nampak.Yang tak nampak wallahuallam,Allah saja yang tahu dan akan membalasnya diakhirat nanti.

Anonymous said...

Bang Anwar.. mana komen2.. komen mane

Anonymous said...

mana anwar berani nak komen pasal HUDUD kerana HUDUD tu sendiri bermaksud sempadan yakni janganlah kita langgar sempadan. Nuar bukan setakat depan, belakang pun dia dah balun perempuan dan laki lain.

Anonymous said...

Jangan cakap pasal HUDUD bro Bersumpah depan Anak Anak dan Isteri pun Nuar tak berani.
Ya Allah Ya Tuhanku, aku bermohon kepada Mu agar Nuar kembali ke jalan yang benar dengan izin mu jua Ya Allah...Amiiin

© 2011-2014 PILIHANRAYA KINI . Designed by Bloggertheme9. Powered by Blogger.