Wednesday, March 4, 2009

Nizar Menteri Besar Kerajaan Pasola

pilihanraya kini     9:25 PM    

Vroom Vroom Vroom, Wahai Camry Ajaibku berhentilah kau di bawah pokok sana, beta mahu bermesyuarat dengan menteri-menteri hamba. Beta Raja Pasola, sesiapa ingkar sama beta, jagalah mereka. Beta akan kurniakan tanah dan kereta Camry buat sesiapa yang taat pada perintah Raja Pasola. Apalah punya Nizar ini, memang muka tak malu. Kalau Zambry buat sidang DUN bawah jambatan, atas feri atau dalam gua sekalipun. Zambry tetap menang kerana ada 32 kerusi DUN. Bangang apa Nizar. Sekolah dengan Anwar itulah jadinya, bawak sama budaya Amerika dan Turki datang ke Perak. Inilah padahnya bila keling jadi Speaker, tak faham bahasa Melayu. Hang pa tengoklah nanti apa nak jadi pada Nizar ni, dah lah tak malu bawak Camry. Insaflah Nizar...

21 comments :

Anonymous said...

hang mai hisap keling ada kulup punya!

Anonymous said...

hey7 panglima mai lah hisap lancau keling!lancau keling ada kulup punya! baru melayu macam hang ada akai mai!

Anonymous said...

hidup Nizar....fuck UMNO and the geng

Anonymous said...

hisap gua punya lancau. Keling punya lancau manis

Anonymous said...

puki la orang yg tulis post ni...cibai punya BN...

Anonymous said...

lancau BN dan UMNO.....

Anonymous said...

Najib makan najis Rosmah...puki la umno...pantat betulll

Anonymous said...

woi pakatan rakyat bangang korang muka tak sunat pergi la bela keling tu

Anonymous said...

Nizar Menteri Besar Kerajaan Pasola..... hehehe.... sapa rajanyer yer...... kalu nizar pasola, memanda pasir berdengung... zambry, rajanya..... lu pikirla sendiri... hehehehe

Anonymous said...

Macam ni la, jika kita tulis tak pakai otak, orang nak komen pun menyampah. Jika fikir sekali tersalah, fikir lagi, orang rajin berfikir tidak akan tersasul, tersepit dengan image Umnobn yang tersepit tanpa suara. Nampak sangat kamu sudah kehabisan modal. Awak tahu tak, lagi kamu memaki hamun YAB Nizar, selagi itulah kamu dibenci dan akan terus dibenci di tolak oleh rakyat. Nantikan PRK, kamu akan mengerti setelah tergadah.

Anonymous said...

memang otak UMNO letak kat juboq!!

Desperado said...

Sapa jadi JESEN KING?

JUBO UMNO said...

ko pi jilat puki puteri umno la bangai.dah la otak cam bahlul tulisan lu cam budak sekolah rendah puki barua penjilat buto najib ka,ka,ka

Anonymous said...

Padan muka ko! Tulih lagi bende yg merapu macam tu! Tarak akai! Kah kah kah

adolf said...

Nie macam blog nak kasi rakyat Perak dan satu Malaysia maki dan sumpah awak?

U nie racistlah...Awak bukan saja memalukan orang Melayu malah pengajaran yang telah Diberikan kepada kamu...Islam tidak mengajar kita ini...

Masih ada orang yang bodoh cam kau nie....hisss...

Anonymous said...

paglima puki tahi ayam !!!!!
cakap tarak guna otak. memang anjing2 bn suka main racisttt...
my advise is jangan main racist kerna sudah outdate...pi main cibai puteri umno. kan lagi baguih...

Anak Bapak said...

Memorundum Untuk YB Datuk Mukhriz

Tidak tahu bagaimana mahu saya luahkan perasaan yang bermain di dalam jiwa saya ketika ini dan tidak dapat saya terjemahan betapa maruah diri sebagai Pemuda Melayu UMNO yang sememangnya menyokong YB Datuk sebelum ini merasa kecewa , saban hari sokongan saya terhadap YB Datuk terhakis sedikit demi sedikit , walaupun saya mencuba untuk memujuk hati saya yang sering berkata apakah benar ini cara kepimpinan YB Datuk . Saya sukar mempercayai apabila kelemahan YB Datuk kian ketara dan kali ini saya tidak dapat lagi menyembunyikan perasaan saya dan maafkan saya YB Datuk kerana saya terpaksa berterus terang membantah dan menyifatkan YB Datuk adalah lemah dan tidak langsung patriotik.Komen YB Datuk baru-baru ini meletupkan segala yang terbuku di dalam hati dan saya tidak lagi mempu untuk menjadi hipokrit dan terpaksa saya luahkan kepada YB Datuk.

YB Datuk

YB Datuk mahu BN berkomompromi dengan kerajaan PR, Apakah giilanya cadangan ini. Kita bukan bacul dan kita bukan penakut. BN berkompromi dengan kerajaan PR adalah sesuatu yang terakhir dan yang tidak mungkin terlintas di mana-mana pemikiran manusia yang mengakui diri mereka sebagai Pemuda UMNO yang bermaruah. ,Tahu kah YB Datuk , Inilah sebenarnya yang mereka tunggu kenyataan dari seorang pemimpin UMNO yang memberikan mereka ruang dalam melebarkan kemelut yang sepatutnya sudah berakhir . Bagaikan orang batuk di sorong bantal , Datuk telah memberikan mereka nafas , Datuk telah menghalalkan perbuatan mereka melanggar titah Sultan Perak. Datuk seolah-olah membenarkan dan merestui perbuatan salah mereka.

Sebenarnya YB Datuk, Tiada kompromi kepada titah Sultan. Tiada kompromi dalam perlembagaan. Ini hak sultan . Tiada siapa yang berhak mempersoalkan . Titah Sultan patut dipatuhi dan tiada alasan lain melainkan akur kepada titah Sultan. Kerajaan BN juga terpaksa akur dengan hak yang ada pada Sultan apabila 3 Menteri Besar negeri adalah pilihan Sultan , Negeri Johor , Terengganu dan Perlis, Jika BN sebagai kerajaan akur dengan titah Sultan , tiada kata dua bagi mana-mana negeri untuk mencari alternatif lain seperti enggan akur kepada titah Sultan. Tiada istilah kompromi dalam menentukan undang-undang dan perlembagaan .


Cadangan Datuk ini membayangkan kelemahan kita, sebenarnya adalah cadangan yang tidak masuk akal dan seolah-olah YB Datuk juga menghalalkan mereka dan menghina Sultan.. Sebagai Calon Ketua Pemuda cadangan YB Datuk ini terlalu dengkel dan tidak langsung mencerminkan suara Pemuda UMNO. Pemuda UMNO tidak lemah dan dengkel.

Apa yang dilakukan oleh Nizar dan kerajaan PAS adalah sesuatu yang salah dan BN sememangnya hak BN menjadi kerajaan apabila mempunyai majoriti lebih dari PR. Kenapa perlu kerajaan BN berkompromi dengan PR? Apa yang sebenarnya di katakan oleh YB Datuk bahawa tidak adil kepada rakyat? Majoriti berpihak kepada BN , ini adalah terjemahan rakyat dan majoriti berhak menjadi kerajaan , apa yang tidak adil kepada rakyat, apakah dengan parti yang tidak mempunyai majoriti menjadi kerajaan dikatakan adil… Ketika PR menjadi kerajaan dengan majoriti yg tipis , mengapa YB Datuk langsung tidak mempersoalkan hal-hal ini. Alasan ini terlalu lemah , terlalu lemah untuk menjadi pemimpin yang berkaliber.

Kami tidak mahu menjadi Pemuda yang lemah, kami tidak mahu di katakan bacul, hak dan hakiki telah nyata dan terang bahawa BN layak menjadi kerajaan. Sultan telah perkenankan dan itu sebenarnya noktah kepada semua, YB Datuk jangan pertikaikan dan jangan bawa Pemuda menentang Raja Melayu pula , Cukup dengan bangsa Melayu dalam PR menentang Raja , Kami enggan menjadi Melayu bacul. Saya berharap YB Datuk menarik balik komen YB, Kami menjunjung perentah ke bawah Raja-Raja Melayu, Daulat Tuanku...... Daulat Tuanku ... Daulat Tuanku.....

Inilah Komen yang saya maksudkan.

Sementara itu, Mukhriz yang juga Exco Pemuda Umno berpendapat kerajaan dan pembangkang berkompromi dan bekerjasama bagi menyelesaikan kemelut politik di Perak yang dilihatnya “tidak adil” kepada rakyat negeri itu.Sambil mengakui krisis di Perak semakin membingungkan, beliau berkata keadaan itu hanya akan merugikan semua pihak jika dibiarkan berterusan.
“Buat masa ini seolah olah perkara yang penting kita ketepikan kerana kemelut politik ini. Itu saya fikir tidak wajar dan tidak adil untuk rakyat,” katanya ketika di temubual dalam program “Kerusi Panas” di Radio 24 petang ini.Mukhriz, calon Ketua Pemuda Umno dalam pemilihan parti akhir bulan ini, mengulas soalan SMS yang diutarakan pengendali program itu, Datuk Seri Azman Ujang, mengenai tindakan sesetengah calon menggunakan isu Perak untuk menjadi popular.

Beliau berkata adalah lebih baik sekiranya Barisan Nasional dan pakatan DAP, PAS dan PKR bekerjasama untuk mentadbir negeri itu selain menyelesaikan masalah ekonomi yang dihadapi rakyat seperti pengangguran.Mukhriz berkata, tinjauan mendapati 70 peratus daripada rakyat “sudah bosan dengan isu politik dan mahu semua pihak kembali ke pangkal jalan” untuk mentadbir negara dengan berkesan.

“Selagi tiada pihak yang mengalah selagi itu kemelut politik ini akan berpanjangan. Selagi kita melengahkan penyelesaian atau ruang masa untuk selesaikan masalah rakyat, itu akan merugikan semua pihak,” katanya.Mukhriz berkata memandangkan kedua dua pihak telah membawa perkara itu kepada perhatian undang undang, keputusan mengenai siapa yang berhak memerintah di Perak perlu diputuskan oleh mahkamah

Daripada Pemuda kecewa

Anonymous said...

Pakatan Rakyat tidak sekali-kali berkompromi dengan UMNOBN. Percayalah Rakyat tidak rela membiarkan perkara itu berlaku dengan apa cara sekali pun. Jangan risau perkawinan yang di cadangkan itu tidak pernah dan tidak berlaku. Rakyat amat mengerti dengan muslihat dan agenda tersirat nukilan Yb Mukriz. Umno semakin hari semakin terhakis dari hati sanubari rakyat yang mentaati RAJA-RAJA MELAYU, patuh dan sentiasa menegakkan undang-undang dan Perlembagaan negara. Rakyat tidak buta sejarah, tidak buta maklumat, mereka tetap menyokong dan memilih untuk mengangkat mertabat bangsa dan negara bersama-sama, secara kolektif dalam satu Pakatan antara manusia-manusia di Malaysia yang luhur dan tinggi nilai akal budi, bersemangat juang dan ikhlas segala pengorbanan untuk agama, bangsa dan negara. Mereka tidak mengharapkan imbuhan, pemberian, harta kekayaan, pangkat dan darjat. Biar rakyat menilai dan membuat keputusan, memilih tanpa kekangan dan sogokan. Rakyat tidak sebodoh, semudah itu, untuk di permainkan oleh mana-mana pihak yang berkepentingan, opertunis, sanggup berbohong, memutarbelit fakta demi kedudukan, kuasa dan kesenangan hidup sendiri. Rakyat mahukan perubahan, ingin melihat sebuah kehidupan yang sejahtera, jenuh dengan kebajikan dan pengharapan. Di situ mereka didatangi 'Pakatan Rakyat' yang meletak nila kepada'Ketuanan Rakyat'

Anonymous said...

Testing

Anonymous said...

Hehehehe...melayu bodo pijak kepala sultan dia orang... Bila sultan tidak ada power mana dia orang mau pegi.....

Anonymous said...

Lebih baik PASOLA dari BULLDOZER.

© 2011-2014 PILIHANRAYA KINI . Designed by Bloggertheme9. Powered by Blogger.