Sunday, March 1, 2009

Nizar Muka Tak Malu

pilihanraya kini     1:19 AM    

Dasar muka tak malu macam tu lah...rumah pun bagi pegawai khas anta kunci. Keta Camry tak reti nak pulang-pulang. Nizar memang jenis tak tahu malu betul. Ishkk kalau akulah jadi Nizar..mana lah aku nak letak muka aku. Belakang tayar Camry agaknya...entah-entah muka Nizar tebal macam tayar keta..

13 comments :

Anonymous said...

JUBOQ HANG MANGKOK.KEPALA KALI HAMPUT.TAK KENAI UNDANG-UNDANG KA.
TAK BELAJAQ YANG MANA HALAL DAN HARAM KA...

Anonymous said...

Dalam tempoh 11 bulan, kerajaan PR di bawah MB Ir. Nizar Jamaluddin telah membuat perubahan-perubahan berikut :-

1. Ketua Kampung dipilih oleh orang ramai melalui proses pilihanraya.
2. 1/3 daripada anggota PBT adalah dipilih dari kalangan NGO, orang persendirian dan koporat atau golongan profesional.
3. Rakyat yang berpendapatan rendah di beri percuma air 10 meter padu
4. Semua premis kerajaan dibenarkan diguna oleh semua parti politik, ngo dan sebagainya.
5. Mengembalikan bantuan perkapita kepada Sekolah Agama Rakyat (SAR)
6. Menganugerahkan 1000 hektar tanah kepada SAR dan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina.
7. Memberi hak milik kekal kepada dan 102 ribu lot kediaman kepada penduduk di Rancangan Perumahan Tersusun (Kg Melayu) dan 47 ribu lot kediaman kepada penduduk Kg. Baru (Cina) ...Sapa yang banyak?????
8. Memberi sumbangan dermasiswa rakyat seribu seorang yang berjaya melanjutkan pelajaran ke IPTA.
9. Menubuhkan Tabung Khas Kebajikan Rakyat bagi membantu miskin tegar, warga tua, orang kurang upaya, keluarga mangsa ISA, ibu tunggal, anak yatim dan pengidap penyakit kronik.
10. Menubuhkan Tabung Pinjaman Kecil Perniagaan kepada ibu tunggal yang ingin menceburi bidang perniagaan kecil-kecilan tanpa dikenakan faedah.
11. Menaikan sumbangan bantuan kebajikan dari kadar minima 45 ringgit sebulan ke 100 ringgit sebulan sehingga maksima 400 ringgit sebulan.
12. Menyediakan bantuan skim Al Kifaalah kepada warga tua yang berumur 65 tahun ke atas.
13. Menaikan elaun penyelia dan guru-guru KAFA.
14. Menaikan kadar elaun guru-guru Tadika Islam JAIP
15. Menender sebahagian pembalakan bagi meningkatkan hasil negeri.
16. Anak-anak syarikat kerajaan negeri membayar zakat kepada MAIP.
17. Menaikan Tabung Pusingan Bencana Alam dari 30 ribu ke 50 ribu ringgit.
18. Menggalakan semua pegawai kerajaan menunaikan solat Zohor berjamaah dan mendengar tazkirah selepas Zohor.
19. Tazkirah setiap pagi sepanjang musim Ramadhan.
20. Mengurangkan perbelanjaan makan semasa mesyuarat atau sebarang program yang dianjurkan atas nama Kerajaan Negeri.
21. Menggunakan bas rasmi SUK dalam lawatan ke Parlimen dan Singapura bagi menggurangkan kos pengangkutan sekiranya menggunakan kereta rasmi kerajaan.

Anonymous said...

Yg kau kepoh sgt buat ape, kau pandang juboq kau balik.
Kau pandai cakap kat sini aje, dah sampai kat gelangang politik baru tau panasnya.Dan kau langsung tak berhak cakap pasal Datuk Nizar, dia lebih baik
daripada konco BN.

Anonymous said...

Eksklusif : ...airmata Pak Teh mengalir kerana Nizar !

Apa yang berlaku dalam Markas Pas Kg. Kerunai malam tu, sikit sebanyak menyentuh perasaan.Siang tu, Utusan Malaysia mengapikan isu DAP hina Islam. Semua fakta salah, sebab Presiden Maipp tu ADUN Umno, jadi dia cuma nak cari salah. Dia kata Guan Eng tubuh IRCC (Inter Religous Consultative Council) tapi apa yang ditubuhkan ialah Inter Religous Goodwill Council. Bukan untuk membincangkan ugama mana yang baik, tapi macam mana nak mewujudkan keharmonian. Tapi Umno dah memang macam tu…aku nak kata bangsat mungkin lebih sangat, nak kata barua…sikit sangat.Malam tu, penceramah pertama ialah Chan Ming Kai, ADUN Simpang Pulai. Dia mulakan ceramahnya dengan bagi salam, ditengah-tengah ceramah, dia petik hadith Nabi S.A.W, dan diakhir ceramah dia sebut..wabillahi taufik wal hidayah, wassalamualaikumwarah matullahi waba rakatuh.Pak Cik kat sebelah aku tunduk..pelan-pelan dia bagi tau…”Ini lah hikmahnya…kalau tidak aku tak tau, dah ramai orang Cina menghormati Islam..cuma Umno yang tak henti-henti ngutuk Islam.”Bila Nizar berucap, bercerita tentang Pondok Pak Teh, aku tengok orang tua tu meleleh air mata. (Pak Teh...berjaket biru sambil memegang akhbar).Pondok Pak Teh memang ramai orang tau, terutama yang duduk kat Gerik. Pak Teh merupakan salah seorang ahli Majlis Fatwa Negeri, dan dia bina pondok tanpa bantuan kerajaan negeri semasa BN. Bila Umno menghentikan bantuan kepada Sekolah Agama Rakyat, Pak Teh terkapai-kapai, tapi dia teruskan juga pondok tu dengan belas ihsan orang ramai.Yang lebih menyedihkan, Bakas Menteri Besar Tajol Rosli dari Gerik, balak dari hutan Belum, Tajol Rosli sapu…tapi nak bagi bantuan kat Pondok tempat budak-budak belajar ugama…Tajol Rosli tak mahu bantu.Pada tahun 2006, Pak Teh minta kepada kerajaan negeri BN tanah seluas 45 ekar berdekatan pondok tersebut untuk diusahakan supaya boleh menampung perbelanjaan sekolah tersebut. Semua jabatan kerajaan yang berkaitan memberikan sokongan untuk meluluskan permohonan tersebut, tapi terperap dimeja Tajol Rosli.Untuk hidup, setiap kali bulan Ramadan…pondok Pak Teh ditutup untuk membolehkan pelajar dan pengajar cari duit untuk menampung perbelanjaan. Dalam bulan Ramadan, ramai yang menjemput pelajar dan pengajar dari Pondok Pak Teh untuk memberikan tazkirah dan juga menjadi Imam sembahyang Terawih. Selalunya mereka mendapat sumbangan diatas usaha ini…dan dengan duit itulah mereka membiayai perbelanjaan Pondok Pak Teh.Bila Pakatan Rakyat mengambil alih, Pak Teh sekali lagi membuat permohonan. Dan tak sampai setahun, Nizar meluluskan permohonan tersebut.Pada 24/2,…orang tua tersebut melelehkan airmata sebanyak empat kali.Pertama kali ketika Nizar berucap di Pondok Pak Teh, kali kedua ketika Chan Ming Kai berucap, kali ketiga ketika Nizar berucap di Kg. Kerunai dan kali keempat bila dia bercerita tentang Umno yang selama ini dia percaya menolong orang Melayu dan membela Islam, tapi sebenarnya mempermainkan orang melayu dan menggunakan Islam hanya untuk kepentingan politik mereka.Rampasan kuasa ini banyak hikmahnya…rakyat semakin sedar bahawa Umno semakin tidak diperlukan. Umno hanya boleh berkuasa melalui rampasan kuasa. Kalau diadakan pilihanraya…tok sah harap Umno boleh menang lagi.
__._,_.___

sekolah aga rakyat mana yang dapat 1000 hektar tanah tu cuba buktikan.cakap je semua orang bole

perkampungan tersusun mana yang dapat hak milik kekal tu

Anonymous said...

Hang pegi suluh muka hang kat cermin, kot-kot yang nampak muka UMNObn hang yang bertempek kulit babi la oi perompak. Dasar perampas , tak sedar diri. Orang bagi rumah tu pun dah lebih, bagi kat MBH zamry tu merasa, kejap aje kot. Hang tunggu la!!!!!!!!!!!!!

Aku kesian tgk org UMNO..jelas lg bersuluh,KONONNYA pejuang melayu.Tapi,nama UMNO pn tak blh tukar ke dlm bahasa melayu..Lagi sedih klu ada yg menyokong kerana takut melayu hilang,dlm masa sama tak sedar bahawa pertahankan melayu bersama UMNO,ISLAM terus diHINA..

Sedarlah wahai UMNO.Dgn ISLAM,semua bangsa blh selamat.kalau matlamat nak jaga melayu,melayu ajelah yg selamat.Islam belum tentu SELAMAT..Org UMNO yg tak pecaya tu.Cuba la bawa belacan melayu umno ke negara ARAB,bg arab makan.mmg yg bg mkn tu mkn penampor la..kehkeh....Tapi percayalah,AGAMA ISLAM itu mmg utk SEMUA KAUM..Itu pasal Islam ada kt seluruh dunia...Takkan la nk aku bg ayat quran pula..mmg tebakar la rambut rosmah klu dgr..kehkeh...

Yg umno tegar berdegar-degar kt atas tu mmg kesian..TAUBATLAH SAUDARA KU!!!!

Aku kesian tgk org UMNO..jelas lg bersuluh,KONONNYA pejuang melayu.Tapi,nama UMNO pn tak blh tukar ke dlm bahasa melayu..Lagi sedih klu ada yg menyokong kerana takut melayu hilang,dlm masa sama tak sedar bahawa pertahankan melayu bersama UMNO,ISLAM terus diHINA..

Sedarlah wahai UMNO.Dgn ISLAM,semua bangsa blh selamat.kalau matlamat nak jaga melayu,melayu ajelah yg selamat.Islam belum tentu SELAMAT..Org UMNO yg tak pecaya tu.Cuba la bawa belacan melayu umno ke negara ARAB,bg arab makan.mmg yg bg mkn tu mkn penampor la..kehkeh....Tapi percayalah,AGAMA ISLAM itu mmg utk SEMUA KAUM..Itu pasal Islam ada kt seluruh dunia...Takkan la nk aku bg ayat quran pula..mmg tebakar la rambut rosmah klu dgr..kehkeh...

Yg umno tegar berdegar-degar kt atas tu mmg kesian..TAUBATLAH SAUDARA KU!!!!

Anonymous said...

Kesian kat penyokong UMNO. Dah la setaraf bebudak tadika kemas. Tak habis2 kena tipu. Yg ada jawatan dlm UMNO... poket penuh, kereta mewah, rumah besar tapi sombong. Yang penyokong cokia ni... tunggu pilihanraya dapat upah tampal poster. Tu je habuan yg dapat. Tu pun nasib jugak... Peruntukan RM50, tapi dapat RM10. Riuh satu kampung!!! Pengalaman beb. Dah tobat dah... Bye Umno BN.

Salam tuan,

1. Ketua Kampung dipilih oleh orang ramai melalui proses pilihanraya. Fakta kena betul. Nizar sendiri tak akui pemilihan ini. DAP saja yang buat.
2. 1/3 daripada anggota PBT adalah dipilih dari kalangan NGO, orang persendirian dan koporat atau golongan profesional. Golongan yang macam mana? Kebanyakkannya adalah proksi kepada ADUN. Ada juga yang mempunyai kes2 jenayah. Saman parking jangan ceritalah...
3. Rakyat yang berpendapatan rendah di beri percuma air 10 meter padu. Anda pasti? Rasanya belum ada yang terima sebab masalah teknikal (kata Nizar juga)
4. Semua premis kerajaan dibenarkan diguna oleh semua parti politik, ngo dan sebagainya.
Ye ke semua parti politik? Yang pasti, semua parti politik itu adalah DAP, PKR dan PAS sahaja.
5. Mengembalikan bantuan perkapita kepada Sekolah Agama Rakyat (SAR). Yang ni kerjaan BN pun ada buat. Tapi tak kecoh2 macam Pakatan.
6. Menganugerahkan 1000 hektar tanah kepada SAR dan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina. Betul ke? 1000 hektar untuk sekolah cina memang betul tapi SAR cuma dapat 400 hektar. Itu pu belum nampak bayang lagi.
7. Memberi hak milik kekal kepada dan 102 ribu lot kediaman kepada penduduk di Rancangan Perumahan Tersusun (Kg Melayu) dan 47 ribu lot kediaman kepada penduduk Kg. Baru (Cina) ...Sapa yang banyak????? Cuba anda buat kiraan mudah. Berapa banyak lot di Kg, Tersusun dan berapa banyak lot di Kg. Baru? Sila semak di Pejabat Tanah. Jangan main hantam jer statistik.
8. Memberi sumbangan dermasiswa rakyat seribu seorang yang berjaya melanjutkan pelajaran ke IPTA. ye ker? Siapa yang dapat? Pegawai kerajaan Perak sendiri yang berkata bahawa bantuan RM1000 tak dapat dibayar kerana tak ada peruntukan.
9. Menubuhkan Tabung Khas Kebajikan Rakyat bagi membantu miskin tegar, warga tua, orang kurang upaya, keluarga mangsa ISA, ibu tunggal, anak yatim dan pengidap penyakit kronik. Dah ada yang dapat ker? Kalau setakat tubuh tabung, berdozen2 tabung boleh ditubuh. Rakyat mahu bantuan bukan tubuh tabung. Cuna sertakan statistik.

umairah said...

pertama, anda tak bcakap atas fakta. sy ada fakta bahawa camry itu hadiah dr syarikat nizar. bukan hak kerajaan mcm camry2 yg lain. itu cukup memalukan anda sebagai penulis.

kedua, tuduhan yg anda lemparkan tak berasas. tak sertakan bukti dan sokongan. anda bercakap atas angin. sy tinggal sebumbung dgn org yang memfailkan ijazah nizar setelah beliau pulang dr birmingham.

ketiga, mana2 sumber yg anda kata terdekat dgn anda, saya pasti tak lah sekukuh saya. saya lebih tahu. saya pasti. yakin.

err.. kalau nak listkan semua, sy akan menghina anda di sini. jadi saya undur diri dulu lah..

Anonymous said...

gagak hitam lagi tak malu.

kah kah kah.

bukit gantang PR punya bukan gagak hitam

kah kah kahh

© 2011-2014 PILIHANRAYA KINI . Designed by Bloggertheme9. Powered by Blogger.