Wednesday, June 10, 2009

PAS ada 700 orang pengundi hantu di Manek Urai

pilihanraya kini     9:54 AM    

Kasihan kepada si mati, begitu taksub sekali orang PAS hinggakan payung PAS dibawa sampai ke kubur. Bolehkah lambang parti dibawa sampai ke akhirat???????????? Astagafirullah.............moga pengundi Manek Urai dilindungi dari fahaman taksub ini.


PAS hanya buat cerita sahaja. Kalau semak betul-betul kat Manek Urai, ramai geng-geng dari Golok datang untuk mengundi Pok Su We masa election lepas. 700 orang pengundi Pok Su We datang dari Golok dan mereka yang kad pengenalannya 71. Kalau BN nak menang di Manek Urai, BN kena siasat siapa yang jaga 700 pengundi luar untuk undi di petiundi Lata Rek. Pengundi hantu mengundi untuk PAS di Manek Urai.

Lebih 1,000 pengundi gagal dikesan

Seramai 1,145 pengundi di DUN Manek Urai gagal dikesan oleh Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) dan BN sukar menilai pendirian politik mereka, kata pemimpin Umno Kuala Krai.

"Kemas yang menjalankan bancian terhadap pengundi Manek Urai tidak dapat mengesan pengundi berkenaan," kata ahli jawatankuasa bahagian Anua Yusoff.

"Nama mereka ada dalam senarai daftar pemilih, tetapi Kemas tidak tahu di mana mereka tinggal."

Akibatnya, tambahnya, agensi kerajaan itu tidak dapat mengukur kecenderungan pengundian mereka sama ada memangkah BN atau PAS.

Anua bagaimanapun percaya kebanyakan mereka ini penyokong setia PAS.

Selain itu, tambahnya, bancian Kemas juga mendapati terdapat kira-kira 900 pengundi atas pagar di dalam kawasan DUN itu yang akan menghadapi pilihanraya kecil antara 6 hingga 14 Julai ini.

Anua berkata, sikap mereka sukar diramal kerana kerana pengundi berkenaan tidak mahu berterus-terang.

"Bila ditanya hendak pangkah (undi) kali ini, mereka kata 'tunggu hari mengundilah'," katanya lagi.

Ketika ditanya peluang BN dalam pilihanraya kecil ini, Anua berkata, peluang ada jika jentera Umno bersatu dan bekerja dalam satu pasukan.

Tambahnya, dalam pilihanraya-pilihanraya terdahulu, pengundi kebanyakannya memilih calon PAS Ismail Yaacob kerana mereka menyenangi sikap penyandang itu.

"ADUN PAS itu disenangi oleh semua orang di kawasan ini, tidak kira orang PAS atau Umno.

"Kalau orang minta atap zink, dia kata pergi ambil di kedai, tak usah bayar kerana dia yang bayar," katanya lagi.

Bagaimanapun, Anua berkata, jika BN menang, penduduk Manek Urai "akan mendapat apa sahaja yang mereka mahu" sebagai "hadiah kemenangan kepada BN" setelah kalah dalam beberapa pilihanraya kecil sebelumnya.

BN tewas dalam lima daripada enam pilihanraya kecil selepas 8 Mac tahun lalu, termasuk di parlimen Permatang Pauh dan Bukit Gantang.

Pada pilihanraya Kuala Terengganu, BN gagal mempertahankan kerusi parlimen tersebut.

Parti itu hanya berjaya mempertahankan DUN Batang Ai di Sarawak, April lalu.

3 comments :

ceh .. kalau dorang menang .. ni mesti angkara dorang pun ada pengundi hantu .. tak ke malu? pandai mengata orang tapi diri mereka sendiri pun sama jer..!

salam bro

sepatutnya ketua cawangan UMNO di manek urai buat lah kerja gi check mana datangnya orang2 ni...

janganlah dok asyik nak jaga jawatan aje...

salam

karimov said...

"Kasihan kepada si mati, begitu taksub sekali orang PAS hinggakan payung PAS dibawa sampai ke kubur. Bolehkah lambang parti dibawa sampai ke akhirat???????????? Astagafirullah.............moga pengundi Manek Urai dilindungi dari fahaman taksub ini"

Dero malaysia pun tok leh bowok sapa akhirat gok...moga orang malaysia dilindungi dari fahaman taksub ini.

© 2011-2014 PILIHANRAYA KINI . Designed by Bloggertheme9. Powered by Blogger.