Berita Anda
Sunday, March 20, 2011




Seperti yang di ceritakan oleh salah seorang pegawai mpsj (majlis perbandaran subang jaya).
Justify Full
Minggu lepas sepatutnya mpsj award kan kerja-kerja potong rumput dan maintenance kepada 200 kontraktornya, di fahamkan sebanyak 7000 kontraktor yang telah beli borang tander dari mpsj, pada hari yang sepatutnya kontraktor yang terpilih tu dapat award letter, tiba-tiba pada jam 3 petang, pihak mpsj memberitahu para kontraktor itu bahawa 200 kerja yang sepatutnya di award kan pada kontraktor itu dibatalkan.

Cerita dalaman mpsj memberitahu aku semalam, mereka terpaksa hold 200 kerja-kerja tu kerana berlaku campurtangan dari salah seorang exco kerajaan negeri, bila pelan-pelan aku umbut kawan aku tu bagi tau sapa exco kerajaan negeri tu, kawan aku bagi tau dia ialah dr. halimah, terkejut beb, macam mana pulak seorang exco jaga pendidikan boleh masuk campur urusan pbt, kata kawan aku semuanya boleh sekarang ni sejak pakatan perintah selangor.

Bercerita lah kawan aku tu kenapa halimah mengamuk di mpsj, ceritanya simple je, kontraktor yang halimah payung tak dapat kerja tu, maka berlakulah pertengkaran kecil antara halimah dan berberapa pegawai mpsj, kata salah seorang pegawai tu, 'kami bagi secara adil, orang pas pun dapat, orang pkr pun dapat, orang dap pun dapat, dan orang awam pun dapat, kenapa nak bising-bising lagi?' halimah kata budak dia tak dapat, pegawai mpsj tu ingat orang pas la yang tak dapat, bila di bagi senarai untuk halimah cek, memang syarikat yang dia payung tu tak dapat projek kerana tak fit untuk buat kerja-kerja tu.

Moral ceritanya di sini ialah, macam mana pakatan nak perintah malaysia, seorang exco jaga pendidikan boleh masuk campur dan bagi arahan pada majlis yang terletak di bawah tugas exco pbt, besok kalau perintah malaysia, tunggang langgang dibuatnya, bayangkan seorang menteri pendidikan boleh masuk campur tugas dan kerja menteri pertahanan.

Jadi macam mana nasib 7 ribu kontraktor yang beli borang tander tu? adakah dengan campur tangan halimah, mpsj kena re-tander balik kerja-kerja tu, adakah dengan re-tander balik kerja-kerja tu mpsj bagi borang secara percuma atau kontraktor kena beli borang baru.... halimah punya pasal, termenung la 200 kontraktor.

0 comments: