Sunday, April 10, 2011

PAS PEMBULAK: BOHONG DI KEDAH, BOHONG DI SARAWAK

MANIFESTO PAS PEMBOHONG dan PUTAQ BELIT !!!! KAH..KAH..KAH…


Kita kerajaan negeri telah buat lebih daripada manifesto.Ada yang praktikal,kita praktik…yang tak boleh buat….tak boleh buat lah..nak buat macam mana?Kenalah buat berperingkat-peringkat dan yang belum ini kita tak tau boleh ke tidak…bila dah jadi kerajaan baru kita tau ia tak boleh buat….kita ubahlah buat yang boleh.ini biasa….lah….OSTAT AZIZAN

Kah..kah..kah….

Mudahnya Ostat Azizan beralasan selain…saya tak tau paa..pa..ada bokti bawa mai….

kah..kah…kah…

Yang PAS dok pi janji segala macam tu buat apa Ostat….apakah PAS janji ni pun ikut sunah macam simpan janggut dan pakai serban juga ….tapi perangai macam yahudi…?

Pembohong dan putaq belit tak pa..asal simpan jangut ikut sunah nabi ..

kah..kah..kah…

Manifesto PAS yang Putaq Belit

MEMASTI RASUAH SIFAR….kah..kah..kahh…
[Sah Kedah Belanda sudah bebas Rasuah dibawah Azizan Razak…]

MENGKAJI SEMULA ELAUN EXCO DAN MB… kah..kah..kah..
[Elaun MB sudah mencecah RM70 ribu sebulan ]

MELAKSANA PLAN STRATEGI MENINGKAT HASIL DAN KURANGKAN PERBELANJAAN…kah..kah…kah..
[ Melalui projek mega menternak BABI dalam sangkar]


PINJAMAN TANPA FAEDAH PADA PEGAWAI KERAJAAN kah..kah..kah…
[Melalui Institusi wa bukan Along…tapi PAS mau tolong …berjalan lancar]

PERSEKITARAN YANG NYAMAN MELALUI SISTEM KUTIPAN SAMPAH YANG NYAMAN…..KAH..KAH..KAH.
[…Kedah Belanda….sudah bebas dari sampah sarap…].
MENDIRI INSTITUSI IMAM .TAK PUN PERLU MODAL…kah..kah..kah..
[Sudah berpuluh-puluh Institusi imam didirikan]
ELAUN GURU KAFA kah.kah..kah…
[ …Ada yang bersugut 2/3 bulan gaji belum dibayar…]

PECEPATKAN KES MAKAMAH SYARIAH kah..kah..kah..
[ Terutama kes kawin menguna khidmat saksi kapiaq harbi disiam]

MENJADI KUIN PUSAT PENGAJIAN YANG TERSOHOR….kah..kah..kah…
[Hari ini Kedah menjadi pusat karaoke tersorok...]

MENCIPTA SUASANA MESRA PELABOR….kah..kah..kah..
[ Melalui kenaikkan harga ayaq yang telah ditetapkan mengikut perjanjian………………..]

KEADILAN DALAM PAMPASAN TANAH….
[ Kroni yang tak pohon pun…PAS bagi tanah]

MENGKAJI KADAR CUKAI PINTU….
[ Dalam usaha kaji cukai pintu…PAS naik tariff ayaq..]

BANTU GOLONGAN MISKIN TEGAR MELALUI PROJEK LAANG SAYOR…
[ Perusahaan tanaman lumut dalam bendang teknologi dari US dibawa oleh EXCO peKAK]

TENDER TEBUKA UNTUK BALAK
[ Sudah bayak hutan-hutan yang sudah lapang dan terbuka luas]

MENGKAJI CUKAI TAKSIRAN…
[ Menaikkan tariff ayaq…dengan perkhidmatan macam Sial]

BANYAK RUMAH KOS RENDAH..
[Melalui 50% Quota Industri perumahan…bercambah dan bersepah-sepah premis dan perumhan kos rendah …sehingga menjadi tempat ternakkan burung walid]

ADAKAN TEMPAT PENJAGAAN ANAK DITEMPAT KERJA
[ …keadaan ditempat kerja…kini bising dengan suara anak2 kecil]

MENCIPTA KERJA UNTUK SURI RUMAH….
[ Sudah ramai suri rumah dikedah mencecah pendapatan yang lumaian Melalui industry ringan mengecat langit yang dihasilkan oleh pemimpin putaq belit ]

TINGKATKAN BANTUAN MANGSA BENCANA ALAM …KAH..KAH..KAH…PAS MINTA PADA PUSAT…KAH..KAH….
[ Ada…mangsa-mangsa bencana alam yang menerima bantuan abok dari Kerajaan PAS terutama yang bukan sewarna dengan kerajaan]

UJUD YAYASAN UNTUK ORANG MISKIN…kah.kah..kah…
[ PAS ujudkan ditapak2 pasar-pasar malam dan pekan2 hari menadah simpati dari orang amai ]

PASTIKAN PENGANGORAN SIFAR…..kahhhhhhh kahhhhhhhhhhhh kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
[Bukan sekadar pengangoran sifar tetapi sudah mencapai Negatif ]

ADA INFRASTRUKTUR UNTUK SUKAN BERMOTOR BAGI BELIA…KAH..KAHHHHHHHHHHHHH KAHHHHH
[ DiLebuh2 Raya yang sedia ada…PAS ujud sukan bermotot]

KEMUDAHAN SOKAN UNTUK WANITA DAN OKU…..KAH..KAH….
[ Ujud bagai kulat pusat2 Sokan untuk wanita dan OKU di Kedah]

KEMUDAHAN RIADAH UNTUK KELUARGA DISETIAP DAERAH…..KAH..KAH……KAHHHHHHHHHHHHHH
[ Melalui berates-ratus Pusat Karaoke terbuka dan tertutup PAS hasilkan hari ini]

PENJAGAAN HUTAN,AIR DAN UDARA………….KAH…KAH…KAH…..
[Hari ini Kedah belanda sudah mencapai Negeri dalam Taman Rimba sampah]

MENCIPTA DISTINASI PELANCUNGAN YANG TERANCANG………………….KAH….KAH…KAH….
[Salah satunya ujud ZOO Kedah yang menjual darah Boya di Kulim dan ternakkan Ikan Keli berskala besar di Sik]

ANAK KEDAH DIUTAMAKAN DALAM PERKERJAAN….KAH..KAH..KAH….
[ …Kini anak2 Kedah tidak merempit dan mengangor lagi..]

kah..kah..kah...Manifesto MAHA PUTAQ BELIT...kah..kah..kah..

BUKTI MANIFESTO PAS PEMBOHONG DAN PUTAQ BELIT…..

kah..kah..kah…

Adakah kerajaan telah menyediakan kerangka masa ( time frame ) 2008-2012 untuk melaksanakan yang terdapat di dalam manifesto PRU. Kalau sudah ada tolong hebahkan kepada rakyat. Kalau belum ada,bila hendak disediakan ? Kalau tidak perlu sedia,kenapa ?

( PAS KAWASAN JERLUN )

Apakah tindakan untuk membuktikan kesungguhan pihak kerajaan memperkenalkan dasar Islam memandangkan :

a) Gagal mengawal peniaga makanan muslim yang tidak menghormati bulan Ramadan dengan menjual makanan pada siang hari sebelum jam 3 petang.
b) Gagal membuat perubahan untuk menangani masalah social seperti aktiviti pelacuran.pondan,berkhalwat di tempat awam.
c) Gagal mengawal pusat hiburan yang beroperasi hingga lewat pagi.
d) Gagal mengawal pusat perjudian seperti kedai ekor haram,permainan berkomputer yang semakin banyak sekarang.
e) Gagal menangani isu karaoke kampong yang makin berleluasa.

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

14) Bilakah institusi Imam ( Maahad Imamah ) akan ditubuhkan ?
( PAS KAWASAN KUALAKEDAH

21) Seboleh mungkin kita kena kuasai Jabatan Agama Islam dan Jabatan Zakat. Kita kena gunakan sepenuhnya kekuasaan dan keupayaan mereka untuk laksanakan Islam sepenuhnya. Kena atur sehingga pemimpin/pendakwah/NGO kita boleh menguasai masjid untuk menyebarkan Islam melalui khutbah,kuliah,kursus atau seumpamanya.

( PAS KAWASAN JERLUN )


PAS memerintah, nampaknya perlaksanaan Islam,khususnya NAHI MUNGKAR masih gagal untuk dilaksanakanoleh kerajaan negeri.

Berikut adalah antara kepincangan yang dapat dilihat:
a) Tidak nampak apa-apa tindakan ( sekurang-kurangnya langkah awal dan berfasa ) untuk mengharamkan arak dan judi.

b) Tiada enekmen yang jelas berhubung hiburan,atau garis panduan berhubung halal haram dalam persembahan.


c) Tiada tindakan terhadap kelab hiburan yang beroperasi sehingga melebihi waktu ditentukan.

d) Tiada peraturan berhubung pengiklanan,sehinggakan iklan tidak menutup aurat bebas dipaparkan.


e) Tiada peraturan berhubung etika berpakaian , sekurang-kurangnya untuk umat islam sahaja.


f) Tidak ada usaha langsung untuk merobohkan pusat pelacuran dan kegiatan pondan di Tanjung Bendahara. Salah satu tempat yang jadi tapak kegiatan maksiat tersebut adalah tanah wakaf Majlis Agama Islam.

g) Tiada langkah berkesan untuk bertindak terhadap pihak yang tidak menghormati bulan Ramadan di mana mereka bebas untuk berniaga sejak awal pagi.


h) Tiada langkah berkesan untuk menghapugkan aktiviti muqaddimah zina di tempat-tempat berleluasanyanya kegiatan tersebut.

i) Arak dijial dan di mimun dengan bebas di Langkawi Permata Kedah,sehingga Langkawi kelihatan hilang identiti Islamnya sedangkan Kedah diperintah oleh parti yang memperjuangkan islam.

j) Tidak ada usaha yang jelas dan bersungguh-sungguh oleh Majlis Agama Islam dan Jabatan Agama Islam untuk memperkasakan peranan masjid selaras dengan dasar islam yang dibawa oleh PAS sebagai kerajaan yang memerintah.

k) Kakitangan Jabatan Agama Islam umumnya tidak menjalankan tugas dengan bersungguh-sungguh dan efisien sehingga dianggap sebagai jabatan kerajaan negari yang paling lembab.

l) Dalam manifesto pilihanraya PAS janji untuk wajudkan Pusat Latihan Imam di Masjid Zahir. Apabila KDYMM Tuanku Sultan dikatakan tidak memperkenankan dibuat di masjid tersebut,pihak kerajaan membatalkan terus dan tidak pula bercadang untuk dibuat di tempat lain.

m) Rakyat umumnya melihat bahawa tidak ada perbezaan dari aspek PERLAKSANAAN ISLAM diantara sewaktu PAS diperintah BN yang toghut dan PAS yang berjuang atas landasan islam.

RASUAH…

Apakah bentuk tindakan kerajaan selain menghebahkan untuk pengetahuan masyarakat dalam menangani gejala rasuah dan nepotisme ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

ANAK KEDAH DIUTAMAKAN DALAM PERKERJAAN….KAH..KAH..KAH….

Seboleh mungkin perlantikkan untuk mengisi kekosongan jawatan ketua-ketua jabatan,pegawai-pegawai kanan atau orang-orang penting kerajaan hendaklah diutamakan kepada yang cenderung kepada PAS. Anjing anjing UMNO kena disempitkan peranan mereka agar tidak menjadi duri dalam daging kepada kerajaan. Memanglah sifat anjing – selain daripada najis berat, kalau tidak dimakan najis pun, diciummya juga.

[ ( PAS KAWASAN JERLUN )]

PERANGAI PEMIMPIN PAS.
MB dan EXCO makin rajin main golf dengan sultan. Sultan yang seorang sangat dilayan,rakyat yang ramai nak jumpa pun susah !

( PAS KAWASAN JERLUN )

PEMIMPIN PAS PEMBOHONG.

Ada pemimpin PAS yang keluarkan kenyataan mengelirukan dan boleh menjejaskan imej kerajaan.[sifat pembohong/penipu] Contohnya,pegawai khas MB kata kerajaan sudah berjaya kurangkan hutang lebih RM1 Bilion dalam masa 7 bulan. Setiap kenyataan hendaklah dinyatakan dengan data dan fakta yang sahih.


( PAS KAWASAN JERLUN )

PERSEKITARAN YANG NYAMAN MELALUI SISTEM KUTIPAN …
SAMPAH YANG NYAMAN..KAH..KAH..KAH..

1-Bilakah isu longgokkan sampah yang tidak dikutip dalam kawasan MBAS hendak diselesaikan ? ( Nota : Rakyat tidak mahu lagi mendengar alasan yang berbelit- belit menyalahkan pihak itu dan ini tetapi rakyat hanya mahu MELIHAT sampah dikutip dengan segera dan kerap ! )

( PAS KAWASAN ALOR SETAR )

2- Bagaimanakah kerajaan khususnya PBT menangani masalah sampah yang tiada kesudahannya ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )



ELAUN GURU KAFA kah.kah..kah…

Apakah tindakan kerajaan untuk membantu guru-guru KAFA yang tidak menerima elaun mengajar pada bulan November dan Disember memandangkan pada ketika itu sekolah sedang bercuti ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

Bilakah kerajaan akan melunaskan janji untuk mengurus dan menyelaras kebajikan guru-guru agama seperti SAR/KAFA/Guru Al-Quran Kampong &Fardhu Ain persendirian ?

( PAS KAWASAN KUALA KEDAH )

BANYAK RUMAH KOS RENDAH..????? Kah..kah..kah

Adakah kerajaan sedar bahawa polisi kuota perumahan 50% telah menyebabkan tentangan dan kemarahan masyarakat cina terhadap kerajaan PAS ? Adakah kerajaan sedar bahawa polisi yang di buat itu TERLALU GOPOH,sedangkan terdapat banyak mekanisme lain yang boleh dibuat untuk mempertahankan survival Melayu/Islam dalam isu perumahan ini tanpa menyentuh sensitiviti orang cina secara direct ?

( PAS KAWASAN ALOR SETAR )

BUKTI PAS SEBUAH PARTI POLITIK PEMBOHONG DAN PUTAQ BELIT…

Mohon penjelasan mengenai kemajuan yang dibuat oleh kerajaan negeri sehingga kini. Rakyat ingin tahu sejauh mana kah usaha yang telah dibuat.

( PAS KAWASAN PADANG TERAP )

1) Apakah polisi dan strategi kerajaan untuk memajukan sosio ekonomi rakyat dengan slogan beri pancing bukan ikan bagi mengikis budaya meminta/subsidi ?

( PAS KAWASAN JERLUN )

1) Sejauh manakah perancangan / kejayaan kerajaan dalam usaha membuka tanah-tanah untuk kawasan tanaman padi ?

“Akhirnya Ostat Azizan Kita kerajaan negeri telah buat lebih daripada manifesto.Ada yang praktikal,kita praktik…yang tak boleh buat….tak boleh buat lah..nak buat macam mana?Kenalah buat berperingkat-peringkat dan yang belum ini kita tak tau boleh ke tidak…bila dah jadi kerajaan baru kita tau ia tak boleh buat….kita ubahlah buat yang boleh.ini biasa….lah….”

Kah..kah..kah….

Hari ni masalah ayaq pula melanda Kedah Belanda…kerana Ostat melalui SADA penaik harga ayaq sedia ada…dia tak tau…pa..paa lepas ni Kilang-kilang diHigh Tech nak lancar DEMO pula pasai perjanjian Harga Ayaq yang tetap sampai bila-bila Ostat Azizan penaik gila-gila tak tengok perjanjian yang sedia ada…

Bila Tanya…..Ostat kata dia tak tau pa..pa….tu kena Tanya Cucu dia yang jadi BOSS besar High Tech yang …langsung tak bawa apa..pa…dok kalut nak bertanding di Kota Kuala Muda pula…

Kah..kah..kah…..

Lepas ni Ostat Azizan kena hantaq TONG DRUM Kosong bertrela-trela nak sukat ayaq yang kilang dok pakai la….

Kah..kah…kahh…

KISAH SELANJUTNYA TENTANG OSTAT AZIZAN DAN AYAQ ... [DISINI]


JIKA RAKYAT KEDAH INGIN MAKLUMAT LANJUT TENTANG MASALAH AYAQ DI KEDAH LA...
hUBUNGI: e-MAIL oSTAT aZizan seperti tertera...kah..kah..kahh.

Syarikat Air Darulaman (SADA)@Syarikat Air Dato Azizan@Sat Air Ada, Sat Air Tak Ada.ADA BOKTI.BAWA MAI..COM.

BARU BIAN PEMBULAK

Baru Bian, berasal dari kampung Long Semadoh pernah berjanji tidak akan bertanding, jika wakil rakyat Ba' Kelalan yang lepas, iaitu Nelson digugurkan dari bertanding.

Dia pun sudah bertanding tiga kali dan kalah. Janji tersebut merupakan suatu asas untuk dia bertanding. Tetapi sekarang yang bertanding untuk BN adalah Willie .

Baru Bian dan Willie bukan orang lain tetapi saudara mara. Dipercayai keluarga Willie adalah sangat berpengaruh dan amat dihormati di Ba' Kelalan.

Ini menjadikan Baru Bian serba salah. Beberapa rumah panjang sudah mengubah pendirian kembali kepada BN. Hanya tinggal kampung Baru Bian antara yang masih biru muda.

Salah satu rumah panjang adalah yang diduduki orang Lumbawan. Orang Lumbawan adalah jenis orang yang tidak suka pergaduhan.

Ketua Kampung sudah beri amaran keapda Baru Bian. Katanya jangan sampai kerana kau, kemajuan tidak sampai ke kawasan Ulu.

Baru Bian sudah dijanjikan Anwar dan Azmin untuk menjadi Ketua Menteri jika Pakatn mengambilalih Sarawak. DAP pun telah menyatakan sokongan.

Kemunculan Baru Bian sebagai Ketua Perhubungan PKR Sarawak pun menimbulkan pelbagai masaalah seperti pertembungan dengan Dominique Ng, ADUN PAdungan yang merupakan satu-satunya ADUN PKR.

Kerana mengikuti kehendak Azmin dan Anwar, Baru Bian terpaksa melayani kehendak DAP untuk 'switch' kerusi Batu Lintang dengan DAP. Ini membantu DAP membuang Dominique yang aada isu dengan bapa Chong Chieng Jen dan ADUN Batu Lintang Voon.

Baru Bian akan memegang kota Sarawak untuk Azmin kekal berkuasa dalam PKR.

Namun keadaan baru Bian sudah goyah di Ba' Kelalan. Kemasyhurannya dalam mempertahankan isu NCR tidak lagi kekal. Tiga kes yang dimenanginya pun masih melalui proses rayuan.

PAS PEMBULAK

PAS janjikan "air bersih" di Sadong Jaya? Tengok contoh di Kelantan sudah laaahhh...!!!


Semenjak PAS "bersetubuh" dengan PKR dan DAP, parti yang kononnya memperjuangkan Islam ini semakin terikut-ikut dengan sifat jijik kedua parti tersebut. PAS kini semakin hebat menipu dan mahir mempermainkan minda rakyat. Sekarang, PAS melebarkan jalur pembohongannya ke Sarawak pula!

PAS Kawasan Sadong Jaya misalnya telah berjanji kepada seluruh pengundi di situ bahawa sekiranya mereka berjaya menjajah kawasan tersebut, maka mereka semua akan menikmati air bersih! Itu janji PAS Kawasan Sadong Jaya kepada rakyat DUN tersebut.

Persoalannya, mampukah PAS Kawasan Sadong Jaya yang diwakili oleh Abang Eddy Allyanni melaksanakan janji PAS tersebut? Apakah selama ini penduduk DUN Sadong Jaya tidak menikmati air bersih? Dan setakat itu sajakah yang mampu dilakukan oleh PAS sekiranya berjaya menawan DUN Sadong Jaya?

Siapa Eddy untuk menentukan penduduk Sadong Jaya akan menerima air bersih? Apakah dia bertanggungjawab menguruskan Lembaga Air Kuching (LAKU)??? Apakah dia fikir seorang ADUN mampu mengarah LAKU untuk membekal air mengikut piawaian yang ditentukannya sendiri? Apakah di fikir sekiranya dia menjadi ADUN Sadong Jaya maka dia akan dilantik menjadi Pengarah LAKU? Sila cermin diri sendiri dahulu...

Sebenarnya, LAKU selama ini begitu komited mengenai pembekalan air bersih ke seluruh kawasan di Kuching, termasuklah DUN Sadong Jaya. Air bersih yang dibekalkan oleh LAKU mengikut piawaian yang telah ditetapkan oleh pihak Kerajaan dan selamat untuk kegunaan rakyat. Jadi, sememangnya air bersih sudah dibekalkan oleh LAKU.

Air bersih yang bagaimana lagi yang Eddy mahu? Dia mahu air bertapis yang ditapis oleh penapis air COWAY, kah? Jika begitu, Eddy perlu mengeluarkan wang yang banyak untuk memasang penapis itu di setiap rumah dan premis di DUN Sadong Jaya. Harganya mencecah lebih RM2,000 seunit. Mampukah Eddy?

Penulis ingin menyarankan pada Eddy untuk melawat Kelantan yang ditadbir PAS selama lebih 20 tahun. Pergilah tengok di sana betapa deritanya rakyat Kelantan yang menikmati air "keruh" yang sifatnya bagai "air sungai Klang". Keruh dan kotor!

Bukan saja Kerajaan Kelantan gagal membekalkan air bersih untuk rakyat, malah masih banyak lagi rakyat di Kelantan yang tidak mendapat bekalan air paip! Masih banyak lagi yang menggunakan air telaga dan sungai untuk kegunaan harian. Jadi, mampukah Eddy mengotakan janjinya itu?

Penulis sangat sangsi dengan kebolehan PAS untuk melaksanakan janjinya di Sadong Jaya. Setahu penulis, PAS hanya pandai berjanji dan menipu rakyat saja. Di Semenanjung, PAS begitu aktif menipu dan sering gagal menunaikan janji mereka.

Sebagai contoh, PAS gagal menutup kilang Carlsberg sebagaimana yang dijanjikan sebelum menang di Selangor. PAS juga gagal melaksanakan hukum hudud di Kelantan kerana mereka kekurangan ilmu ijtihad mengenai perkara tersebut. PAS juga menipu penyokongnya apabila membuang "hudud" dan "agenda penubuhan negara Islam" setelah bersekutu dengan DAP dan PKR.

Penyokong sendiri pun ditipunya, apatah lagi rakyat Sarawak yang agak kurang "familiar" dengan PAS, pasti ditipunya dengan senang hati! PAS fikir dia akan dihargai oleh DAP dan PKR. Namun, setelah terbentuknya negeri Pakatan Rakyat di Selangor dan Pulau Pinang, PAS dilihat lebih mirip kepada "keldai tunggangan PKR dan DAP" apabila segala dasar PAS ditolak mentah-mentah oleh kedua parti tersebut.

Oleh: Biak Kacak!

Anwar dan Wan Azizah datang ke Sarawak untuk membulak jua..!!!



Penduduk rakyat negeri Sarawak disarankan agar tidak mempercayai Wan Azizah, isteri raja putar alam dunia, Anwar Ibrahim. Kedatangannya ke Sarawak ini bukannya untuk membela dan mendahulukan rakyat, datangnya hanya untuk menipu bagi membela suaminya yang suka menipu keliling dunia!

Terbaru, Wan Azizah mendakwa bahawa Anwar sering bersenam ketika di dalam penjara ketika ditahan kerana terbukti bersalah menyalah guna kuasa ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri. Katanya Anwar bersenam ketika di penjara dan bertubuh sasa, bagi menafikan "lelaki bertuala putih" di dalam video seks tersebut bukanlah suaminya.

Kenyataannya ini jelas menunjukkan bahawa Wan Azizah suka berbohong pada rakyat apabila menyatakan bahawa Anwar sering kait belakang, nak tidur pun tak boleh, nak bergerak pun sukar, termasuklah dakwaannya yang kononnya disuntik racun arsenik dan HIV ketika merayu melepaskan Anwar dari penjara Sungai Buloh!

Cuba bayangkan, demi menlepaskan seorang penjenayah yang sedang menerima hukuman, Wan Azizah sanggup menipu rakyat bagi meraih simpati mendesak Kerajaan melepaskan Anwar. Malah isteri Anwar ini sanggup memburuk dan memfitnah Kerajaan yang selama ini melayan Wan Azizah sekeluarga dengan baik ketika suaminya bergelar TPM.

Sudahlah suaminya menipu, salah guna kuasa, terlibat dengan aktiviti meliwat (disahkan mahkamah), isterinya pula menipu untuk melepaskan suaminya yang sedang menjalani hukuman. Apa jenis manusiakah ini? Spesis manusia apakah ini???

Sebab itulah penulis meminta agar rakyat Sarawak berhati-hati dengan kedua pasangan penipu ini. Usah dekati mereka dan usah biarkan mereka mendekati atau memasuki kawasan kita "di situk". "Sidak dua eko membulak saja keja ya di Sarawak tuk".

"Mun kitak serempak ngan Anwar ya, iboh madah perkataan Mokhtar, ia ya password bah! Nahas mun disebut depan Anwar, kelak bolos belakang kitak! Nya suka main belakang!".

"Mun kitak jumpa ngan binik ya, tanya Wan Azizah, sine ya letak jam tangan Omega ya bah? Sik bawa ke Sarawak, kah? Confirm ya lari lepas tanya kedak ya!".

Oleh: Biak Kacak!

Saturday, April 9, 2011

Hadi Awang Pakai Cawat



DAP Sarawak menganggap tindakan Presiden PAS menggelar orang Sarawak yang berpakaian Cawat sabagai golongan Otak Suku memperlihatkan tabiat PAS yang tidak dapat menerima salah satu budaya masyarakat Bumi Kenyalang.

Semalam, PRESIDEN PAS HADI AWANG telah menghina beberapa suku kaum di Sarawak yang berpakaian cawat ketika menjalankan Kempen PRU NEGERI itu dan seteusnya juga berpakaian sedemikian semasa mereka pergi Mengundi.

Menurut beliau,orang2 sebegina dikira sebagai OTAK SUKU dan tidak layak mengundi PAS dan parti2 yang bernaung dibawah Pakatan. Malah, pakaian Iban ini tidak sewajarnya lagi dipakai di saat Negara kini semakin maju.

Pakaian Cawat seperti orang2 Iban adalah pakaian orang ketinggalan zaman dan tidak sewajarnya dijadikan pakaian utama masyarakat Suku2 Kaum tersebut.

"Semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina tetapi tempat yang pakai molek,undi PAS," katanya.

HADI AWANG turut menfatwakan bahawa mana2 pemimpin yang mengundi PAS dengan berpakaian CAWAT sebagai HARAM.

PENGHINAAN Hadi Awang terhadap suku kaum ini telah menimbulkan kemarahan kemuncak terhadap Ahli Parlimen Marang tersebut. Mereka juga mendesak agar Hadi Awang diharamkan menjelaki bumi Sarawak seta merta.

Malang Orang Miri

 Parti Keadilan Rakyat (PKR) advisor Datuk Seri Anwar Ibrahim would be in town to meet and talk to the people today.

The opposition leader has been known to draw a crowd wherever he goes, and he is expected to visit Bekenu, then Lambir, before proceeding to the city for a public speaking engagement in Morsjaya Commercial Centre tonight at 7.30pm.

“Our advisor Datuk Seri Anwar Ibrahim will be coming to Miri and give ceramah,” said PKR northern Sarawak coordinator Tian Chua at a press conference in Senadin Operation Room yesterday.

PKR Miri candidates for Senadin, Lambir, and Bekenu, Dr Michael Teo, Zulhaidah Suboh, and Ishak Mahwi respectively, would present their issues during their election campaign.

Also present was Selangor assemblywoman for Bukit Lanjan, Elizabeth Wong.

Pakatan Mengganas Di Sarawak


by pisau on 9.4.11

Kita semua sedia maklum pakatan haprak dengan budaya rusuh dan ganas sudah tiba dan terjadi di Sarawak.

Lihat bagai mana mereka sudah mula merosakkan papan kempen BN.


Yang pertama melibatkan papan calon DUN Pujut Andy Chia dari SUPP di runtuh dan dirosakkan.


Kemudian papan tanda calon SUPP Sim Chiang Kiok calon DUN Padungan di rosakkan dengan cat merah berdekatan. Bulatan Jee Foh .

Pisau jangkakan akan banyak lagi kerosakan dan provokasi yang bakal dilakukan oleh syaitan dan iblis pakatan.Terutamanya yang datang dari semenanjung.

Pisau berharap agar rakyat Sarawak pertahankan bumi kenyalang daripada anasir anasir jahat pakatan.


Awasi kepala kepala penganas pakatan,jangan biarkan mereka menghasut dan merosakkan pemikiran rakyat Sarawak yang tidak sekotor penyokong pakatan dari Semenanjung.

PKR LETAK DR GUGUR BAYI JADI CALON


Hasil dari maklumat dari "grass root", temubual dengan pemandu teksi serta penduduk tempatan, CTS telah mendapat maklumat bahawa terdapat sebuah klinik "maternity" atau rawatan untuk perempuan-perempuan mengandung dan bersalin di bandar Miri, Sarawak yang telah digunakan sebagai klinik utama pusat penguguran bayi secara haram.

Klinik yang dimaksudkan adalah Teo's Clinic. Terletak strategik di bangunan rumah kedai di Bandar Miri ini khabarnya dimiliki oleh Dr Micheal Teo Yu Ken.

Hasil maklumat orang ramai memberitahu CTS, klinik berkenaan telah lama digunakan sebagai pusat penguguran bayi secara haram.

USTAZ PKR KAHWIN LARI DI SIAM




Gambar di atas ialah merupakan gambar calon pilihanraya bagi DUN Satok dari Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ahmad Nazib bin Johari, yang akan berdepan dengan calon BN, Datuk Amar Abang Johari Tun Openg, penyandang kerusi DUN Satok.

Kacak benar Ahmad Nazib. Sekilas pandang, pastinya membuat gadis-gadis tidak tidur malam. Manakan tidak, selain memiliki rupa paras yang kacak, Ahmad Nazib merupakan calon muda AMK dari PKR yang mampu menggugat tokoh politik PBB, Abang Johari.

Ahmad Nazib memberitahu rakyat Satok bahawa dia adalah graduan lulusan Universiti Malaya, lulus hebat dalam jurusan Undang-Undang Syariah, dan merupakan seorang USTAZ di kawasan Satok. Dia mahir membaca ayat-ayat lazim! Begitulah dakwanya.

Selain itu, dia juga meminta rakyat supaya memberikan undi padanya memandangkan dirinya adalah "seorang muslim yang baik", "seorang suami dan ayah yang sangat setia dan baik kepada isteri dan anak-anaknya". Dia suami dan bapa "mithali". Itu kempennya.

Bertuahlah rakyat Satok kerana bakal memperolehi pengganti Abang Jo yang muda, "kacak", berkelulusan tinggi, "alim", "warak", "kuat agama", "setia dan sayangkan isteri", "bapa yang baik" dan "tidak sosial" serta pandai menjaga imejnya sebagai pemimpin yang berpotensi untuk berstatus "anugerah Tuhan"!

Jadi, apa kata orang Satok? Lihat gambar di atas, adakah gadis di sebelahnya itu isterinya? "Alim" dan "warak" sungguh "ustaz" Ahmad Nazib, ya?

Gambar ini diambil dari facebooknya yang sudah di"pusing" sedikit namanya kepada "nazib ahmad dayangku". Sehingga kini, akaun FB itu masih ada gambar ini. Tak tahulah selepas pendedahan ini, "tuan"nya akan padamkan akaunnya!

Friday, April 8, 2011

KAK LIMAH JADI CALON PAS KAT MUARA TUANG

Calon PAS Muara Tuang tak bayar "hutang"???


MACAM HANTU KAK LIMAH


Ternyata disebalik kelewatan pengumuman nama-nama calon di N15 Muara Tuang yang diumumkan pada sekitar jam 1.30 tengahari semalam mengundang padah pada parti pembangkang yang diwakili oleh PAS.

PAS pada mulanya sudah bersorak-sorai keliling kampung dan blogger-blogger PAS seluruh Malaysia sudah bertepuk tangan mendakwa bahawa PAS bakal menang percuma di Muara Tuang apabila protes yang mereka lakukan terhadap calon BN hampir menjerat calon dari PBB iaitu Datuk Ali Mahmud.

Namun, dengan kebesaran dan takdir Allah, Alhamdulillah, Ali Mahmud telah diterima bertanding setelah protes tersebut diselesaikan dengan mudah, dan menyaksikan Ali Mahmud bakal berdepan dengan Noraini Hamzah dari PAS.

Ketika nama Noraini Hamzah diumumkan sebagai calon, terdengar satu suara yang agak kuat mendesak agar calon PAS itu menlangsaikan "hutang"nya. Hutang apa? Bila Noraini berhutang? Kepada siapa dia berhutang?

Melalui beberapa rakan tempatan di Muara Tuang, individu yang mendesak calon PAS itu agar membayar hutangnya itu ditemui. Rupa-rupanya, Noraini pernah memohon pinjaman dari Amanah Ikhtiar bersama rakan-rakannya untuk tujuan berniaga kecil-kecilan.

Pinjaman tersebut perlu dibayar setiap minggu secara berkumpulan. Setiap individu di dalam kumpulan tersebut perlu menjelaskan jumlah hutang masing-masing dan wang yang terkumpul oleh kumpulan tersebut perlu diserahkan kepada pemiutang. Sekiranya mana-mana individu tidak membayar bahagiannya, maka individu lain dalam kumpulan itu perlu membantu dan menambah bayaran tersebut sehingga mencukupi.

Rupa-rupanya, Noraini dikhabarkan sering "skip" membayar pinjaman tersebut. Kadang-kadang, Noraini dikatakan tidak mampu membayar pinjaman tersebut dan kadang-kadang pula, dia seolah-olah lupa tanggungjawabnya untuk membuat bayaran. Akibatnya, individu-individu di dalam kumpulan Noraini terpaksa tolong bayar bagi pihak Noraini.

Begitulah ceritanya. Oleh kerana Noraini kini menjadi calon PAS untuk bertanding di N15 Muara Tuang, maka dia dianggap "kaya" oleh rakan-rakan kumpulannya itu, dan mereka minta dia jelaskan "hutang-hutang"nya sebelum ini. Biarpun Noraini masih layak bertanding di Muara Tuang, harap dia bayarlah balik wang rakannya itu. Takkan itupun PAS tak boleh "settle"?

Sarawak Insider Dedah Calon BN Kena Lempar Cat Dengan Pembangkang

Calon BN Dilempar Cat Oleh Pembangkang


Baru lepas dua hari tempoh berkempen bagi Pilihanraya Negeri Sarawak, telah berlaku perbuatan khianat dan budaya samseng yang ditunjukkan oleh pihak pembangkang. Budaya ini bukan daripada penduduk dan warga Sarawak, tetapi ianya adalah budaya yang dibawa oleh PKR, DAP dan PAS yang terkenal dengan budaya ganas dan agresif yang selama ini mendakwa mereka adalah penegak demokrasi dan pejuang Islam bagi PAS.

Apakah ini merupakan contoh kepimpinan yang dimahukan oleh penduduk SARAWAK? Sedangkan selama ini, penduduk negeri Sarawak telah terkenal dengan kepelbagaian kaum yang hidup aman damai tanpa sentimen perkauman yang dibawa oleh PAS, mahupun PKR dan DAP. Pastinya, rakyat Sarawak dapat menilai sendiri bakal-bakal pemimpin yang akan mewakili mereka di peringkat Dewan Undangan Negeri. Perbuatan khianat seperti yang digambarkan di dalam gambar, memberikan satu gambaran bagaimana keperibadian dan nilai yang dibawa oleh Parti yang akan mewakili mereka.


Rakyat Sarawak cukup berbangga dengan budaya, nilai, dan lambang negeri mereka. Tidak seperti budaya PKR dari SEMENANJUNG, yang sanggup meletakkan maruah dan  juga lambang mereka (gambar) seumpama sampah. Begitulah gambaran hinanya, PARTI SAMPAH yang kononnya cuba untuk menjadi hero di Sarawak. RAKYAT SARAWAK PANDAI MENILAI.