Saturday, July 9, 2011

BERSHIT-2 TETAP HARAM


(Isu himpunan haram 09.07.2011 cuba menenggelamkan masalah besar yang dihadapi Anwar dalam kes meliwat Saiful yang akan disambung bicara 16.07.2011)

Salam 2 all.

Teman menjunjung kasih dan angkat tabik kepada Tuanku YDP Agong atas keprihatinan Tuanku untuk memastikan keselamatan, keamanan dan keharmonian kehidupan rakyat akibat agenda jahat kaum yang mahu menganjurkan perhimpunan haram 09 Julai. Titah Tuanku sangat jelas, dan cukup bijak. Tuanku tidak melarang, tetapi menasihat dan memberi panduan. Nak buat boleh, tapi jangan sampai menyusahkan rakyat Tuanku. Buatlah di tempat yang terkepung dan terkawal, lebih kurang macam dalam zoo. Sebab yang beriya-iya nak berhimpun haram ni adalah golongan yang sedara-mara mereka kat zoo pun malu nak ngaku sedara yop! Sebab dema ni kaum yang sesama sejenis dema tak balun yop ;))

BERSHIT-2 TETAP HARAM

Perkara pertama yang perlu kita sedar ialah majlis perkenan mengadap oleh Tuanku YDP Agong bukan bermakna kaum ini sudah jadi sah. Kaum yang melabel diri mereka "Bersih-2" (tapi punya niat kotor ini) sebenarnya masih berstatus tidak sah @ haram. Kerana pihak Pendaftar Pertubuhan telah mengisytiharkan mereka haram menurut undang-undang. Jadi level mereka sama dengan komunis, sama dengan Kumpulan Ayah-Pin. Oleh itu sebarang aktiviti yang dibuat atas nama itu adalah haram dan boleh dikenakan tindakan.

Kedua, setelah mengadap Tuanku YDP Agong, kaum ini masih berkeras mahu mengadakan perhimpunan. Ambega Sreenavasan sebagai peguam patut tahu bahawa sebarang perhimpunan ditempat awam mesti mendapat permit polis berdasarkan peruntukkan Perlembagaan dan Akta Polis. Pihak polis, dan hanya pihak polis sahaja yang berhak memberi permit atau menolaknya jika didapati ianya memudaratkan keselamatan negara dan ketenteraman awam.

KESELAMATAN & KETENTERAMAN TIDAK TERJAMIN

Tuntutan mereka mahu mengadakan perhimpunan di Stadium Merdeka bukan sahaja perbuatan biaDAP dan angkuh, malah tidak menghormati titah Tuanku YDP Agong. Yang menjadi keprihatinan Tuanku ialah keselamatan dan keharmonian rakyat dan negara. Adakah Ambega boleh memastikan itu? Mungkin perhimpunan didalam tempat tertutup dan terkepung saperti di stadium boleh dikawal, tetapi bagaimana dengan sebelum dan selepas, diluar kawasan stadium. Kita dapat melihat dalam himpunan aman dan pesta saperti bolasepak pun boleh berlaku rusuhan dan kekacauan. Bagaimana dengan pergerakan selepas perhimpunan, adakah Ambega boleh kawal?

Apatah lagi jika dibuat di Stadium Merdeka yang terletak didalam bandar, begitu hampir dengan tempat awam saperti Bus Stand Klang, China Town Petaling Street, Jalan Hang Kasturi, Puduraya, dan hanya beberap minit berjalan kaki ke Jalan Masjid India, Jalan Tuanku Abdul Rahman, tempat dimana orang ramai akan turun dihujung minggu bersama keluarga dan lain-lain. Adakah Ambega boleh pastikan kaum himpunan ini tidak bertindak diluar batasan setelah mendengar ceramah maki hamun dan caci-maki didalam stadium? Pengalaman lampau membuktikan tidak. Sebab itu teman desak pihak polis supaya tidak memberikan kebenaran perhimpunan dibuat di Stadium Merdeka. Sebaliknya kalau nak buat juga, buatlah di Stadium Shah Alam. Menteri Besar sudah pun memberikan tawaran menggunakan Stadium Shah Alam. Itupun negeri pemerintahan pembangkang. Ianya jauh dari tempat orang ramai, dan tidak menganggu kegiatan dan aktiviti rakyat biasa.

PAS & AMBEGA

Apa pun, yang paling patut malu dengan majlis mengadap Tuanku YDP Agong oleh Ambega ialah PAS. Cuba bayang yop, Ambega sikit pun tak pandang kepada Timbalan setia dia Matsabu. Sepatutnya Ambega wajib bawa Matsabu bersama semasa mengadap Tuanku, kerana Matsabu tanpa rasa malu beriya-iya menjadi pembantu setia Ambega. Tetiba bila time glamer nak mengadap Tuanku, nama Matsabu pun Ambega tak sebut, jauh sekali nak bawa sekali. Tinggal Matsabu terkonteng-konteng sorang-sorang bersama kaumnya yang tak abis bertakbeer nak ngikut mama Ambega, tapi akhirnya kena koner je yop.

Takkanlah kaum Anwarinas tak nampak-nampak, masih terhegeh-hegeh nak membontoti si Ambega ni. Ni lah orangnya yang kaum Anwarinas dan kaum Kunyit-2 maki hamun dulu. Siap isytihar jihad. Orang yang mendalangi IFC, menyokong murtadnya Lina Joy, penganjur forum "masuk Islam" yang jelas menghina Islam. Kini dinobatkan oleh kaum Anwarinas dan Kunyit-2 sebagai kalipah dema yop, dengan diiringi gema takbeer yang membuatkan iblis pun menangis yop! Ni kerja gila babi yop, babi gila pun tak buat kerja macam ni.

Tapi nak kata apa lagi yop, bila dah gila nak berkuasa, kalkatu pun akhirnya musnah kepada api yang dikejarnya! Nasihat teman kepada kekawan kaum Kunyit-2 dan Anwarinas, hentikanlah tindakan memperbodohkan diri ini membontoti si Ambega ni. Dia ada agenda tersendiri, buat apa mike memperlembukan diri kepada agenda dia. Kalau nak sangat, buat himpunan sendiri. Kan mike semua dah biasa buat solat hajat dan himpunan dalam stadium. Tak perlu bergantung, apatah lagi nak membontoti orang lain, tambah-tambah kapior harbi laknatullah yop.

TIADA JUSTIFIKASI TERUSKAN HIMPUNAN

Apa pun, teman sudah tidak nampak apa rasional untuk himpunan haram mahu diteruskan lagi. Ambega dan kaumnya mendakwa himpunan haram itu dibuat untuk menyerahkan memorandum kepada Tuanku YDP Agong. Semalam mereka dah dibenarkan mengadap Tuanku sendiri. Siap dapat makan kuih minum teh lagi. Jadi apa rasional nak dibuat lagi perhimpunan haram tersebut. Tunggu sahaja lah langkah selanjutnya yang akan dititahkan oleh Tuanku kepada mana-mana pihak yang Tuanku pertimbang wajar.

Jadi rancangan Ambega untuk meneruskan himpunan haram di stadium, dengan mengheret sekali kaum Anwarinas dan Kunyit-2 yang mangalipahkan dia jelas adalah tindakan yang sangat biaDAP dan angkuh. Siap nak mintak buat kat Stadium Merdeka lagi. Stadium keramat tempat bergemanya laungan merdeka umat Melayu dan rakyat Malaysia. Pada teman, kaum Kunyit-2 sudah tidak adalah alasan dan justifikasi untuk meneruskan lagi himpunan haram tersebut. Teman mendesak pihak berkuasa supaya jangan melayan mereka ini. Sudah pasti mereka ada agenda lain; kerana maksud mahu berjumpa Tuanku sudahpun dipenuhi oleh Tuanku YDP Agong sendiri.

BIAYA OLEH GEORGE SOROS

Teman juga mendesak pihak berkuasa supaya menyiasat mengapa Maureen Aung-Thwin, pegawai tinggi Open Society Foundation yang dikuasai penyangak matawang Yahudi George Soros yang dilapurkan berada di Kuala Lumpur 27.06.2011 - 02.07.2011 dan dikatakan menemui beberapa pemimpin pembangkang dan Bershit-2 baru-baru ini. Wanita ini adalah orang yang sama menemui kepimpinan PKR dalam tahun 1999 bagi maksud membiayai PKR untuk Pilihanraya Umum ke 10. Adakah George Soros turut terlibat membiayai himpunan haram ini? Ini sesuatu yang serius yang perlu disiasat dengan teliti oleh pihak berkuasa; jangan dibiarkan anasir-anasir luar membiayai aktiviti untuk mengkhianati negara!

PEMANTAUAN AKTIVITI

Malahan teman rasa pihak polis elok teruskan pemantauan dan tindakan pencegahan dan preventif yang sedang diambil. Bukti jelas yang ditemui polis menunjukkan memang ada pihak cuba mengambil kesempatan daripada himpunan haram ini. Penemuan senjata saperti parang, bom botol dan molotov koktel jelas membuktikan niat jahat segelintir pihak yang terdesak.

Teman juga meminta pihak polis dan pihak berkuasa memantau semua masjid di dalam Kuala Lumpur dan Selangor khususnya Jumaat ini. Teman dimaklumkan ada segelintir kaum Anwarinas dan Kunyit-2 akan membuat porak peranda dengan mengadakan himpunan haram diperkarangan masjid-masjid selepas solat Jumaat untuk menyampaikan ceramah maki-hamun mereka. Mereka juga akan menyebarkan risalah dan bahan-bahan caci-maki kepimpinan dan sistem pemerintahan negara ini. Malah teman mendapat maklumat, ada pihak sedang mengusahakan khutbah di mimbar-mimbar masjid di Selangor Jumaat ini menyentuh tentang hak berhimpun dan hak memprotes. Teman berharap pihak berkuasa agama akan memantau dan mengambil tindakan sewajarnya.

RUMUSAN

Apa pun, teman berpendapat isu sistem pilihanraya yang cuba dibangkitkan sebenarnya sengaja diada-adakan. Kita tidak menafikan ada beberapa perkara dalam perlaksanaan pilihanraya yang kita amalkan boleh diperbaiki lagi, sebagaimana juga dinegara-negara lain termasuk negara maju saperti Amerika, Britain, Turki dan lain-lain. Contohnya teman pernah mengusulkan didalam Dewan Rakyat supaya sistem undi pos ditambah-baik dengan membenarkan wakil calon hadir sewaktu pengiraan dan menandatangani Borang 14 sebelum dimasukkan dalam penjumlahan undi semasa hari mengundi. Teman juga pernah mengusulkan supaya amalan mengadakan pilihanraya kecil dihapuskan kerana sangat membazir dan menambahkan kegiatan politiking yang tidak berkesudahan dalam negara ini.

Tetapi semua ini boleh dibuat dengan cara yang lebih bertamaddun, tanpa perlu himpunan haram apatah rusuhan. Pihak Suruhanjaya Pilihanraya sudah menyatakan kesediaan untuk berunding dengan semua pihak untuk menambah baik sistem perlaksanaan pilihanraya. Jadi tidak ada sebab mengapa perlu mahu diadakan perhimpunan haram atau rusuhan yang akan menyusahkan semua rakyat yang cintakan keamanan dan keharmonian.
Apa pun, kaum yang melabel diri mereka sebagai “Bersih-2” (tetapi yang berniat kotor ini) tetap haram. Himpunan yang mahu dibuat juga haram selagi tidak mendapat permit. Semua justifikasi untuk mengadakan perhimpunan itu sudah tiada apabila Tuanku YDP Agong berkenan menerima mereka mengadap semalam. Dan kita khuatir ada elemen dan pengaruh asing yang mendalangi dan membiayai himpunan haram oleh segelintir mereka yang gilakan kuasa ini yop. Saperti yang pernah teman sebut, kita bukan gila kuasa, tetapi kita nak haling orang gila daripada berkuasa!!!
Adios amigos, grasias senor.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Rabu
04 Sya'ban 1432
06 Julai 2011

Friday, July 8, 2011

Propaganda Bersih : Syed Ali desak KDN tarik permit akhbar pro-pembangkang

Khamis, 7 Julai 2011


KEMENTERIAN Dalam Negeri (KDN) perlu menarik balik permit penerbitan akhbar pro-pembangkang yang masih berterusan mempropagandakan perhimpunan haram anjuran Bersih 2.0, Sabtu ini.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee, tindakan tegas itu perlu bagi membendung penularan dakyah yang boleh mencetuskan ketegangan dalam masyarakat.

Katanya, jika pemilik pelbagai bentuk propaganda Bersih seperti baju T dan sepanduk boleh didakwa, maka akhbar pro-pembangkang yang memainkan peranan yang sama perlu juga dikenakan tindakan.

“KDN sepatutnya menarik balik permit penerbitan akhbar-akhbar pro-pembangkang yang jelas sejak akhir-akhir ini menjadikan agenda Bersih sebagai berita utama dalam usaha mereka mengajak rakyat menyertai perhimpunan haram tersebut,” tegasnya.

Katanya, pengamal media dan penerbit yang jelas melanggar Akta Penerbitan dan Mesin Cetak perlu dikenakan tindakan keras kerana bertanggungjawab menyemarakkan sentimen anti-kerajaan dan permusuhan antara kaum.

“Kerajaan yang keluarkan permit, jadi tidak ada sebab kerajaan perlu takut untuk bertindak terhadap penerbit dan pencetak yang tidak bertanggungjawab,” tegasnya lagi.

Beliau berkata, langkah tersebut bukan bermakna kerajaan menyekat kebebasan media tetapi sebagai tindakan perlu demi kepentingan keharmonian rakyat dan keamanan negara.

Selain itu kata Syed Ali, Suruhanjaya Komunikasi dan Multi Media (SKMM) juga wajar mengambil tindakan terhadap media baru seperti portal berita anti-kerajaan yang didapati sengaja menyebarkan berita-berita dan maklumat sensistif termasuk menghina Duli Yang Maha Mulia Yang Di-Pertuan Agong.

Beliau kesal kerana SKMM dilihat mengambil masa yang terlalu lama untuk bertindak sedangkan rungutan dan desakan telah dibuat oleh orang ramai termasduk pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (Ngo).

Syed Ali kecam Anwar putarbelit kenyataan Najib
“Saya tidak faham mengapa pihak berkenaan seperti mengambil sikap tidak kisah dan tidak peduli terhadap rungutan orang ramai, sedangkan penyebaran berita alternatif menerusi laman-laman internet semakin membimbangkan,” ujarnya.

Sehubungan itu, beliau tidak mahu orang ramai menuduh kerajaan terutama kementerian yang mengawal selia SKMM bersikap ‘double-standard’ dan tidak mengutamakan kepentingan rakyat.

Dalam perkembangan berkaitan, Syed Ali menyelar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sengaja memutarbelitkan kenyataan Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung penggunaan stadium sebagai lokasi perhimpunan Bersih 2.0, Sabtu ini.

“Perdana Menteri tidak berjanji akan berikan Stadium Merdeka untuk Bersih mengadakan perhimpunan haram, sebaliknya kerajaan mencadangkan penggunaan stadium bagi mengelak berlaku kejadian yang tidak diingini jika mereka berdemontrasi di jalanan,” katanya.

Oleh sebab itu jelasnya, pengajur Bersih dan pembangkang boleh memilih mana-mana stadium untuk mereka adakan perhimpunan tersebut dan sewajarnya di negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat (PR).

“Mengapa hanya Stadium Merdeka yang mereka tuntut ? Ini menjunjukkan Bersih ada agenda lain disebalik perhimpunan tersebut,” katanya.

Beliau berkata, jika niat Bersih adalah benar-benar ‘bersih’, sudah tentu tidak menjadi masalah besar kepada mereka jika perhimpunan yang tidak mendapat permit polis itu diadakan di Stadium Shah Alam, Selangor, negeri yang ditadbir oleh parti pembangkang.

Thursday, July 7, 2011

BEERSHIT BUDUH



KUALA LUMPUR: Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) tetap akan berhimpun di Stadium Merdeka 9 Julai ini namun pada masa yang sama, mereka berasa kecewa dengan sikap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang sentiasa berdolak-dalih dengan janji mereka.

“Kami rakyat Malaysia akan tetap berkumpul secara aman untuk menuntut pilihan raya bersih dan adil di Stadium Merdeka pada 9 Julai, 2 petang. Kami akan datang untuk berkumpul beramai-ramai, dan bersama-sama kita membina Malaysia.

“Bersih kecewa dengan cara Perdana Menteri dan ahli-ahli kabinet beliau berdolak dalik mengenai tawaran untuk menyediakan stadium bagi perhimpunan aman kami.

“Sebagai ahli masyarakat madani, kami setia berpegang kepada prinsip integriti dan kami dengan sepenuh hati akan menuruti titah dan nasihat Tuanku DYMM SPB YDP Agong untuk berhimpun di stadium untuk menuntut pilihanraya yang bersih dan adil,” kata Bersih dalam satu kenyataannya yang dikeluarkan pagi ini.
Menurut Bersih lagi, jika Najib benar berhasrat menepati kata-kata beliau sebelum ini, beliau pasti akan mengusahakan agar Stadium Merdeka boleh digunakan sebagai tempat perhimpunan Bersih.

“Jikalau Perdana Menteri seorang yang boleh dipegang katanya, beliau akan membuat tindakan yang sewajarnya agar acara ini dapat dilaksanakan secara aman di Stadium Merdeka,” kata Bersih lagi.
Walau pun begitu, Bersih selaku gabungan rakyat Malaysia yang berpegang kepada prinsip-prinsip mereka tetap akan menggunakan hak mereka untuk berhimpun secara aman walaupun kerajaan Umno BN kelihatannya tidak mengambil pendirian yang sama.

“Sama ada kerajaan berpegang kepada prinsip-prinsip mereka atau tidak, kami sebagai rakyat Malaysia akan berpegang kuat kepada prinsip-prinsip kami. Semangat kami untuk menggunakan hak perlembagaan kami untuk berkumpul secara aman dengan tujuan yang adil dan berpatutan tidak  akan berbelah bagi.
“Kami sebagai rakyat Malaysia yang cintakan tanah air mahukan hak kami untuk memilih pemimpin  kami dengan cara yang demokratik.

“Kami tidak akan ditakut-takutkan dengan penyalahgunaan kuasa yang  tidak bermoral dan tidak adil. Tanggungjawab pertama kami adalah untuk masa depan kami dan anak-anak kami.

“Kami sudah  memasang tekad  agar mereka tidak mewarisi negara yang diperintah berdasarkan ketakutan dan tidak berpandukan prinsip-prinsip keadilan,” kata Bersih.