Wednesday, December 26, 2012

Tangkap Gambar dan Menang RM10,000




Bahang Anugerah Juara Lagu 27 (AJL 27) kian terasa! Pasti ramai peminat di luar sana tidak sabar menantikan kemunculan anugerah berprestij yang akan bersiaran secara langsung pada 6 Januari 2013 nanti. Bagi menyemarakkan lagi debaran AJL27, pihak TV3 menganjurkan satu peraduan yang dikenali sebagai Peraduan “Snap-Snap” #AJL27 Harian Metro. Peraduan yang mendapat kerjasama Harian Metro ini dibawakan khas oleh HotFM dan TV3.

Bagi menyertai peraduan ini, peserta hanya perlu mengambil gambar dan menggayakan aksi paling kreatif dengan menggunakan prop, kostum atau barang-barang menarik bersama arca #AJL27 yang diletakkan di empat lokasi berbeza. Kemudian muat naik gambar tersebut di Instagram atau Twitter menggunakan #AJL27. Empat lokasi tersebut seperti berikut:

23 - 28 Disember: Plaza Alam Sentral, Shah Alam, Selangor
29 - 30 Disember: Gerai MyTV3 Karnival Jom Heboh, Perkarangan Stadium Bukit Jalil
23 - 30 Disember: Melaka Mall, Ayer Keroh, Melaka
23 - 30 Disember: Sunway Carnival Mall, Seberang Jaya Penang

Hanya seorang pemenang bertuah bakal membawa pulang hadiah menarik berupa wang tunai RM10,000 dan cenderamata eksklusif AJL27. Di samping itu, gambar pemenang akan dipaparkan di akhbar Harian Metro pada 7 Januari 2013, sehari selepas AJL 27 berlangsung. Jadi, jangan lepaskan peluang untuk menyertai Peraduan “Snap-Snap” #AJL27 Harian Metro bermula 23 hingga 30 Disember.

Untuk maklumat lanjut sila layari www.anugerahjuaralagu.com.

Terma & Syarat:• Terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia, berumur 18 tahun dan ke atas.
• Peserta hendaklah menggunakan kamera lebih dari 5megapixel
• Peserta tidak dibenarkan mengubah suai gambar asli menggunakan sebarang aplikasi. (Photoshop, Instagram, dan yang lain-lain)
• Peserta perlulah muat turun gambar di laman social Twitter/Instagram dan sertakan hashtag #AJL27.
• Kakitangan kumpulan syarikat Media Prima Berhad dan keluarga terdekat mereka adalah tidak layak untuk menyertai Peraduan ini. Media Prima Berhad mempunyai hak untuk meminta pengesahan identiti atau syarat kelayakan dan menganugerahkan secara zahir apa-apa hadiah hanya kepada para pemenang.
• Para peserta akan dimaklumkan melalui e-mel atau telefon (menggunakan butiran yang diberikan semasa penyertaan) dalam masa 1-2 hari selepas tarikh tutup.
• Keputusan para hakim adalah muktamad dan mutlak. Sebarang pertanyaan tidak akan dilayan.
• Semua hadiah tidak boleh ditukar dengan barangan lain.
• Wakil-wakil para pemenang yang hadir untuk mengambil hadiah hanya akan dibenarkan setelah pengesahan identiti wakil-wakil tersebut telah dilakukan oleh Media Prima Berhad. Media Prima Berhad berhak untuk menolak wakil-wakil tersebut sekiranya Media Prima Berhad kurang pasti terhadap kesahihan identiti wakil-wakil tersebut.
• Dengan menyertai Peraduan ini, semua peserta bersetuju sepenuhnya dengan penggunaan nama, butiran dan gambarnya yang disiarkan secara online atau dalam program-program terbitan sendiri kumpulan Media Prima Berhad.

Saturday, December 22, 2012

Datuk K Dah Keluar Hospital



Isnin lalu, suami kepada Datuk Siti Nurhaliza, Datuk Khalid Muhamad Jiwa atau Datuk K telah pun selamat menjalani pembedahan bagi memulihkan kecederaan dalaman yang dialaminya akibat kemalangan motosikal di Queenstown, New Zealand. Bagaimanapun, beliau telah dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Southland, Queenstown bagi pemerhatian lanjut.

Hari ini, kakak kepada Dato` K iaitu Datin Zaiton Mohd Jiwa telah memaklumkan sebuah portal hiburan bahawa Datuk K sudah semakin pulih dan tidak lagi ditempatkan di ICU. Sebaliknya dimasukkan ke wad biasa.

Perkembangan terbaru ini mungkin akan mempercepatkan proses membawa pulang Datuk K ke tanah air seperti yang diinginkan oleh Siti.

GUA telah menghubungi pengurus Siti, Rozi Abdul Razak untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang perkara ini. Namun, Rozi memberitahu setakat hari ini dia tidak mendapat sebarang khabar berita daripada Siti.

“Saya pun tidak tahu apa yang sedang berlaku di sana sekarang ini. Kiriman SMS saya tidak dibalas oleh Siti. Malah, Siti juga tidak menghubungi saya dalam tempoh beberapa hari ini. Saya hanya tunggu panggilan telefon daripada Siti. Kalau saya yang telefon, bimbang boleh menganggu dia di sana pula. Kalau ada sebarang berita daripada Siti nanti, saya akan maklumkan,” jelas Rozi.

Sunday, December 16, 2012

BOYFRIEND BARU ROZITA CHE WAN???


PEREMPUAN NI GILA BETUL


KAU NI DAH ROSAK DAH SEBAB BANYAK SANGAT DENGAR CERAMAH NUAR NI

Tuesday, December 11, 2012

GAMBAR APEK DAN LEUNIEY KAHWIN

Tinggal kurang tiga minggu sebelum penjaga gol kebangsaan Khairul Fahmi Che Mat (Apek) dan pasangan pilihannya, Nur Eilunie Natasha (Leuniey) akan disatukan dalam satu majlis bersejarah bertempat di kediaman keluarga perempuan di Pasir Pekan, Tumpat, Kelantan pada 28 Disember ini.

Pastinya ramai yang tidak sabar menanti hari istimewa tersebut. Sehingga itu, apa kata kita layan sekeping gambar terbaru yang telah dikongsikan jurufoto rasmi The Photolicious semalam. Cantikkan bakal pasangan pengantin ini.

                    

Untuk melihat lebih banyak gambar Apek dan Leuniey, sila ke laman Facebook The Photolicious di http://www.facebook.com/#!/thephotolicious.

VIDEO PEMIMPIN PAS KENA TANGKAP KHALWAT


Monday, December 10, 2012

PATUTLAH GOL SEMALAM, RUPANYA TENGAH ANGAU

Terkejut juga Abang Nara membaca artikel yang dikeluarkan di Utusan Malaysia ini. Mana taknya, daripada penulisan tersebut, dikatakan hubungan  Aidil Zafuan, suami Rita Rudaini dengan Jue Aziz sudah memasuki fasa yang serius. Tahap keseriusannya ialah apabila mereka berdua menggunakan perkataan “sayang” sebagai kata ganti diri.
aidil jue
Menurut artikel itu juga, Aidil dikatakan membeli sebuah beg tangan berjenama mewah di pusat membeli belah Pavilion. Beg itu dikatakan sebagai hadiah kepada Jue yang merajuk baru-baru ini. Agak pelik kalau perkara ini benar-benar terjadi kerana Jue sebelum ini mengakui hanya berkawan dengan Aidil.
aidil
Daripada tulisan di Utusan Malaysia ini juga, khabarnya Aidil telah menghantar surat permohonan cerai kepada peguam Rita Rudaini sehari dua yang lalu. Ini adalah permohonan cerai kali kedua yang dilakukan selepas Aidil menarik balik permohonan cerai yang pertama. Benar atau tidak, kena nantikan perkembangan kisah ini di mahkamah kelak.
aidil rita
Abang Nara cuma berharap agar kalau benar Aidil ada hubungan dengan Jue Aziz seperti yang ditulis dalam Utusan Malaysia ini, biarlah hubungan tersebut dilakukan selepas penceraian. Tak manis kalau bercinta dengan orang lain sedangkan status masih suami orang. Selesaikan apa yang patut dulu dan lepas tue nak buat apa suka hatilah. Tak gitu?

NEELOFA PAKAI BRA JE HUH MENGIURKAN..


Hahaha...Neelofa pakai padded bra...hehehehehe... Penampilan Neelofa pula pada mulanya nampak anggun dan sopan. Beliau hadir dengan baju yang penuh 'blink blink' dengan skirt putih labuh. 

 Namun begitu, setelah disimbahi dengan limpahan flash dari kamera jurugambar, baju 'blink blink' Neelofa nampaknya tidak mampu 'menutup' keseluruhan tubuhnya. Biasan flash dari kamera menyebabkan bra yang dipakai Neelofa jelas kelihatan. Mujur pakai bra, kalau di Hollywood, confirm tak ada berbaju kecik lagi dah...heh!


GRO KENA ROGOL DI PENANG




Polis Pulau Pinang pada Ahad menyanggah laporan seorang wanita Indonesia yang mendakwa dirogol dua anggota polis di Taman Limau Manis, Bukit Tengah, pada Sabtu.

Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata, pemeriksaan perubatan dan siasatan awal mendapati wanita berusia 26 tahun itu bukan sahaja tidak dirogol dan dipukul, bahkan tiada anggota polis yang digambarkannya bertugas pada waktu kejadian.

"Saya menafikan kejadian itu dan ini adalah satu tohmahan kepada pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) terutama kepada anggota saya di Pulau Pinang," katanya .

Beliau mengulas laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris pada Ahad yang antara lain menyatakan seorang wanita Indonesia mendakwa dirogol dan dipukul dua anggota polis peronda dalam kejadian pukul 12.30 tengah malam itu.

Wanita itu mendakwa teksi yang dinaikinya ditahan sebuah kereta peronda polis dan dia ditahan kerana hanya membawa salinan pasport. Dakwanya lagi, dia turut dipukul sehingga pengsan selama dua jam.

Dia kemudian membuat pemeriksaan kesihatan di sebuah klinik swasta di Bayan lepas dan memaklumkan dirogol serta dipukul kepada doktor di klinik tersebut sebelum kesnya dirujuk kepada polis.

Mengulas lanjut, Abdul Rahim berkata, siasatan lanjut terhadap wanita berkenaan juga mendapati banyak keraguan dalam keterangannya.

"Semalam kita bawa dia ke tempat-tempat yang didakwanya berlaku kejadian terbabit dan mendapati beberapa dakwaan dia menimbulkan keraguan dan tidak sama dengan dakwaan awal.

"Wanita itu juga memberi keterangan yang meragukan termasuklah lokasi dia dirogol kerana lokasi berkenaan didapati berada di kawasan tumpuan orang ramai dan kawasan itu juga dikawal oleh pasukan Skim Rondaan Sukarela sepanjang masa," katanya.

Selain itu katanya, polis turut membuat pemeriksaan terhadap anggota peronda polis yang bertugas pada waktu kejadian dan mendapati tiada yang menepati gambaran yang diberi wanita tersebut selain dia juga gagal mengenal pasti siapa yang merogolnya.

Menurut Abdul Rahim, hasil siasatan juga mendapati wanita itu bekerja sebagai pelayan pelanggan di sebuah premis hiburan di Seberang Jaya, bukan pekerja kilang seperti yang didakwa.

"Setakat ini kita dapati wanita berkenaan sengaja mereka-reka cerita kononnya dia dirogol oleh dua anggota polis, bagaimanapun polis tetap menjalankan siasatan dari pelbagai aspek.

"Polis juga tidak menolak kemungkinan akan mengambil tindakan terhadap wanita itu jika dia didapati sengaja mereka cerita dan membuat tomahan kepada polis," katanya.


Friday, December 7, 2012

KHABAR DARI PALESTIN

Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Petaling Jaya Selatan sdr Ridzuan bin Mahidin@ Riduan Mahidin Selaku Ketua Pemuda Umno Bahagian akan berangkat ke semenanjung Gaza Sebagai Sukarelawan Misi Bantuan rakyat Palestin.Mari bersama- sama seluruh Warga Malaysia kita Doakan semua sukarelawan misi bantuan rakyat Palestin di lindungi Allah Subahanawataa'la..Amin...

TEGURAN UNTUK ABBY ABADI


Tuesday, December 4, 2012

ANWAR MELIWAT LAGI....


BURUH KAT BAWAH NI TAK SALAHKAN UMNO PULAK SEBAB DIA MELIWAT....KESIAN LAH KAT BURUH NI...ANWAR TAK NAK BELA KA?????????????????

KUCHING 3 Dis. - Seorang buruh dihukum penjara 10 tahun dan sebatan lima kali oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah meliwat seorang kanak-kanak lelaki berusia lapan tahun di dalam sebuah tandas awam minggu lalu.

Hakim Alwi Abdul Wahab menjatuhkan hukuman tersebut selepas Salmi Bodul, 22, membuat pengakuan bersalah terhadap pertuduhan yang dibacakan terhadapnya.

Salmi dari Spaoh, Betong didakwa meliwat mangsa di dalam tandas awam bangunan OCBC Khoo Hun Yeang, Jalan Ban Hock di sini pada pukul 3.10 petang, 26 November lalu.

Dakwaan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 377(c) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun atau sebat jika sabit kesalahan.