Berita Anda
Thursday, January 3, 2013

1 comments:

Anonymous said...

Sudahlah Harun Din. Hidup kamu ni dengan menjaja Ugama dengan ayat Allah yang sedikit. Orang lain mencari nafkah susah payah membanting tulang.. kamu dengan aura Dato, ulamak, hafiz kononnya.. hidup mengeksploitasi manusia. Buatlah kerja.. Nabi Daud pun makan dari hasil tangannya sendiri. Rasulullah SAW mengembala kambing, berkabilah berniaga hingga kenegeri Sham dan perperang dan berjihad. Kamu buat SUNNAH apa? Katakanlah: “Aku tidak ‘meminta upah’ kepada kamu mengenai petunjuk (Al-Quran yang aku sampaikan) itu. Al-Quran itu tidak lain hanyalah peringatan bagi penduduk alam seluruhnya, 6:90. Sedarlah wahai mereka yang menggunakan masjid dan surau surau yang hidup dengan ayat ayat terpilih sahaja. Kan pada diri Rasulullah ada suri teladan yang baik. Tak ada Dato.. tak ada hafiz.

Cerita nak guna kalimah Allah ni pun tak habis habis. Maka itulah orang kafir Nasrani jadi besar kepala disebabkan kebodohan.. eh jahil.. orang macam kamu. ‘Terkilan atau setuju atau tak setuju..’, itu kamu punya pasal lah !! Ayat Allah terang : [87]Dan demi sesungguhnya! Jika engkau (wahai Muhammad) bertanya kepada mereka: “Siapakah yang menciptakan mereka?” Sudah tentu mereka akan menjawab: “Allah!”. (Jika demikian) maka bagaimana mereka rela dipesongkan (dari menyembah dan mengesakanNya)? [88]Dan (Dia lah Tuhan yang Mengetahui rayuan Nabi Muhammad) yang berkata: Wahai TuhanKu! Sesungguhnya mereka ini adalah satu kaum yang tidak mahu beriman (maka terserahlah kepadaMu untuk mengadilinya)!”[89] (Tuhan menjawab rayuannya dengan berfirman): “Jika demikian, maka janganlah engkau (wahai Muhammad) hiraukan mereka, dan katakanlah: ` Selamat tinggalah! ‘ Kemudian mereka akan mengetahui kelak (akibat keingkarannya)! “ Surah Az Zukhruf. Kan dia orang jawab “Allah” !! Dan apa maksud akibat keingkaran itu. Kalau diikut kepala kamu maka Mekah tidak dibuka sehingga sekarang.

Sebab banyak sangat ulamak macam kamu ni lah maka jadilah kemelut itu sehingga sekarang. Wacanalah, forumlah dan dialoglah.. Buat apa..sapu sajalah.. berani ?? Kalau tidak jangan cerita pasal jihad. Makan saja duit jampi/ jus doa dan hidup je lah macam sami.

Z