Monday, May 18, 2015

Guru Muda Gelar MB Terengganu "Sial”

pilihanraya kini     9:43 AM    


Tan Lim Ann : Biadap Guru Baru

Saya sudah menjadi seorang pendidik selama 35 tahun dengan mulanya kerjaya sebagai seorang Guru di sebuah sekolah pinggir Bandar Kuala Terengganu.

Sepanjang saya memegang status pendidik ini kali pertama dalam sejarah hidup saya dan pada tarikh keramat ini 16 Mei semua guru-guru berkumpul bagi menjayakan hasrat kerajaan negeri ‘Terengganu TerBersih” serta menjadikan setiap sekolah berada dalam KEBERSIHAN demi keselesaan guru-guru dan murid-murid.

Memang benar 16 Mei adalah hari untuk diraikan oleh seluruh yang bergelar seorang guru dan pada kebiasaannya ia akan disambut sehari atau dua hari selepas 16 mei setiap tahun serta akan diraikan bersama-sama dengan anak didik di sekolah yang mana guru itu menabur bakti.

Tetapi Hari ni seorang Guru yang yang bergelar Menteri Besar ini di cerca kerana membuat program Gotong Royong seluruh Negeri Terengganu.

Bagi saya ini adalah Suatu Program Baik untuk kita sama-sama mengeratkan Silaturrahim dan bersama-sama merealisasikan Terengganu Terbersih, bukanlah masa untuk mencari kesalahan tetapi sama-sama menabur bakti untuk masyarakat.

Pada sebelah pagi tadi satu coretan dari sahabat Guru entah dari mana menyatakan didalam nya satu ayat yang cukup menyinggung perasaan saya yang selama ini bergelar seorang guru.Walaupun marahnya kami guru-guru lama tidak sesekali kami menzahirkan perkataan “SIAL” dimana-mana percakapan ataupun lisan.

Saya cukup-cukup kecewa dengan sebilangan guru-guru muda yang mudah mengikut perasaan mereka dengan menzahirkan pelbagai ungkapan yang tidak bermoral mahupun ditatapan umum.

Kita bersyukur dengan kepimpinan Mantan Guru yang sekaran ini pemimpin nombor satu negeri Terengganu dan banyak agenda pendidikan Negeri menjadi Agenda Utama, sehingga kini rakyat Terengganu bahkan Malaysia amat mengenali Terengganu kerana kehebatan pendidikannya, pelbagai kejayaan yang kita capai dalam bidang pendididikan kerana jasa gandingan Guru dan pemimpin.

Walau pun saya bukan berbangsa melayu dan beragama Islam akan tetapi disekolah semua murid-murid saya berbangsa melayu sejak saya mula mendidik dan sudah menjadi tanggungjawab saya sebagai pendidik kepada anak murid saya disekolah dan pada kebiasaannya saya akan memperingati kepada murid-murid saya akan kebersihan yang harus dijaga setiap masa.

Kita sebagai manusia biasa kebiasaannya akan gemar dengan sesuatu tempat yang tenang, bersih, ceria dan teratatur untuk kita melakukan sesuatu kerja inikan pula disekolah yang mana tempat mencurahkan ilmu serta menerima ilmu.

Akhir kata untuk guru-guru Muda.. jagalah adab dan berpadalah apabila bermadah terutama di zaman yang serba canggih ini… tq


2 comments :

Anonymous said...

zaman ini lah banyak anjing dan babi upahan samada memakai memakai kopiah atau tidak menyalak dan menjerit untuk tuan mereka sang kafir untuk menjatuhkan bangsa melayu

assalamualaikum we.wb,saya. IBU ENDANG WULANDARI Dri jawah timur tapi sekarang merantahu di teiwan bekerja sebagai pembantu ingin mengucapakan banyak terimah kasih kepada KI KANJENG DEMANG atas bantuan AKI. Kini impian saya selama ini semaunya sudah tercapai kenyataan dan berkat bantuan KI KANJENG DEMANG pula yang telah memberikan Angka gaib hasil ritual beliau kepada saya yaitu 4D. Dan alhamdulillah berasil tembus. Dan rencana saya ingin Mau pulang ke kampung kumpul kembali degang keluarga saya sekali lagi makasih yaa KI karna waktu itu saya cuma bermodalkan uang cuma 400rb Dan akhirnya saya menang. berkat angka gaib hasil ritual AKI KANJENG DEMANG saya sudah buka usaha warung makan Dan suami saya peternakan. Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya, Dan saya ATAS Nama IBU ENDANG WULANDARI sekali lagi saya betul betul sagat berterima kasih kepada AKI Dan saya minta Maaf kalau Nama AKI saya tulis di internet itu semua saya lakukan karna saya Mau ada orang yang meminta bantuan Sama AKI agar seperti saya sudah sukses. Dan membatu orang orang yang kesusaan. bagi anda yang ingin seperti saya silahkan HUB / KI KANJENG DEMANG di Nomor INI: 081 / 234 / 666 / 039 / insya allah AKI akan membantu anda karna ramalan KI KANJENG DEMANG memiliki ramalan GAIB yang bagus Dan dijamain tembus

© 2011-2014 PILIHANRAYA KINI . Designed by Bloggertheme9. Powered by Blogger.