Wednesday, November 11, 2015

DAP Akan Bertanding PRU14 Dibawah PAN?

pilihanraya kini     3:24 PM    



Pada pilihanraya umum tahun 2013, calon-calon DAP telah pergi ke pusat penamaan calon dengan dua surat watikah – satu ditandatangani oleh DAP dan satu lagi ditandatangani oleh PAS. Mereka tidak pasti sama ada surat watikah DAP sah memandangkan ianya telah ditandatangani oleh Ketua Setiausaha yang tidak dilantik secara sah.

Untuk makluman, pada Disember 2012, pilihanraya parti DAP telah diisytiharkan tidak sah kerana kehadiran beratus-ratus perwakilan pengundi haram dan pada April 2013, sebulan sebelum pilihanraya umum, DAP telah diberitahu untuk memperbetulkan masalah ini dengan mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan dan pilihanraya parti sekali lagi, dan pastikan kali ini ianya dibuat dengan betul.

Pendaftar Pertubuhan (ROS) memutuskan untuk memberi kelonggaran kepada DAP. Oleh itu Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) membenarkan DAP bertanding dalam pilihanraya umum ke 13 di bawah tiket parti mereka sendiri walaupun watikah surat itu ditandatangani oleh Ketua Setiausaha yang dilantik oleh CEC yang tidak sah sehingga DAP mengadakan pilihanraya parti sekali lagi.

Perkara tersebut berlaku hampir tiga tahun lalu sehingga kini DAP telah melakukan apa-apa. Oleh itu isu berbangkit adalah: jika Mesyuarat Agung Tahunan 2012 dan pemilihan parti CEC adalah tidak sah, ianya juga adalah tidak sah, kerana Ketua Setiausaha yang dilantik oleh CEC turut menjadi tidak sah, bolehkah dia menandatangani surat watikah dalam pilihanraya akan datang?

Untuk mengelakkan kemungkinan calon-calon DAP tidak dibenarkan untuk bertanding di bawah tiket parti mereka sendiri maka mereka akan pergi ke pusat penamaan calon dengan dua surat watikah – satu di bawah DAP dan satu lagi di bawah PAN. Jika Suruhanjaya Pilihan Raya tidak membenarkan surat watikah DAP maka mereka akan menggunakan surat watikah PAN.

Masalah lain yang timbul pula, beberapa negeri mungkin membenarkan dan mungkin ada yang tidak. Jadi dibeberapa negeri calon-calon DAP mungkin bertanding sebagai calon DAP manakala di beberapa negeri yang lain mereka mungkin bertanding sebagai calon PAN.

Ini akan mewujudkan kekeliruan jika beberapa wakil rakyat adalah wakil DAP manakala yang lain pula adalah wakil PAN. Oleh itu, untuk mengelakkan kekeliruan ini maka ROS dan SPR mengisytiharkan terlebih dahulu tidak ada isu berbangkit, dengan itu semua calon-calon DAP akan akan bertanding di bawah PAN.

Menurut sumber dalaman, DAP telah pun berbincang dengan Muhyiddin Yassin dan bekas Timbalan Perdana Menteri itu telah bersetuju untuk membantu menyelesaikan masalah ini apabila beliau menjadi Perdana Menteri kelak. Jadi DAP menyokong Muhyiddin dalam usaha untuk menggulingkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Semalam, DAP berkata demi kepentingan pembangkang maka mereka membenarkan Najib kekal sehingga pilihanraya umum akan datang. Walau bagaimanapun, demi kepentingan DAP pula, mereka perlu membantu menggulingkan Najib supaya Muhyiddin boleh mengambil alih, selepas itu beliau akan membantu menyelesaikan isu status haram DAP.

Ini merupakan satu lagi sebab mengapa DAP begitu berminat untuk memecahkan PAS dan mewujudkan PAN. DAP memerlukan pihak lain untuk bertanding dalam pilihanraya umum akan datang. Mereka tidak boleh menggunakan PKR kerana orang Cina dalam PKR sememangnya benci orang Cina dalam DAP sejak dahulu lagi.

DAP juga tidak boleh menggunakan PAS selepas memburukkan parti tersebut. Jadi mereka mencipta sebuah parti baru yang dikenali sebagai PAN, yang bukan PKR dan PAS, dan kini mereka akan menggunakan parti tersebut untuk bertanding dalam pilihanraya umum yang akan datang sepertimana yang mereka hampir lakukan dengan PAS pada pilihanraya umum lepas.

Menggunakan PAN untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang sepatutnya menjadi rancangan sandaran dalam kes calon-calon DAP tidak boleh bertanding di bawah tiket parti mereka sendiri. Walau bagaimanapun, dalam keadaan sekarang, menggunakan PAN adalah alternatif utama memandangkan status DAP mungkin tidak dapat diselesaikan kerana DAP enggan mematuhi arahan ROS untuk mengadakan pemilihan parti Disember 2012 sekali lagi.

Oleh itu perancangan Muhyiddin mengambil alih jawatan Perdana Menteri adalah sangat penting bagi DAP, dan jika itu tidak akan berlaku, maka PAN sebaliknya akan menjadi sangat kritikal kepada DAP, melainkan jika ROS dan SPR bersedia untuk menutup kedua-dua mata seperti yang mereka lakukan pada pilihanraya umum 2013.

“A View To A Kill From The Very Top”

http://www.pru14.tv/2015/11/11/dap-bertanding-pru14-dibawah-pan/


2 comments :

KISAH NYATA DARI SAYA BPK.KARTA BUKAN REKAYASA INI BETUL2 NYATA DIKELUARGA KAMI.
Assalamualaikum wr.wb,saya BPK.KARTA seorang buruh tani di madium jawa timur ingin mengucapka banyak terimah kasih kepada KI WARSA atas bantuan AKI. kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan KI WARSA pula yang telah memberikan angka gaib hasil ritual beliau kepada saya yaitu 4D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut turut tembus.sekali lagi makasih yaa AKI karna waktu itu saya cuma bermodalkan uang cuma 200 ribu dan akhirnya saya menang.Berkat angka gaib hasil ritual AKI WARSA saya sudah buka usaha matreal di jakarta dan istri saya juga buka butyk baju dimall mangga dua. Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yg ingin seperti saya silahkan HUB/SMS AKI WARSA di nomor hpnya di: 0852 4968 9269 atau KLIK DISINI dan ramalan AKI WARSA memang memiliki ramalan GAIB” yang dijamin 100% tembus.
KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA MAKANYA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET…

*angka ritual gaib singapura

*angka ritual gaib hongkong

*angka ritual gaib malyaisia

*angka ritual gaib sidney

*angka ritual gaib kuda lari.

Sebelum saya ceritrakan kisah hudupku terlebih dahulu perkenalkan nama saya Pak Kusniadi. Dari Bogor. saya hanya ingin berbagi ceritah dengan kalian semua para penggilah togel, awalnya itu saya hanya kuli bagunan,punya anak dua,dan istri saya hanya penjual syayur keliling dikampung kami , ekonomi kami sangat pas-pasan, hutan tambah numpuk, anak saya juga butuh biaya sekolah,hidup ini bener-bener susah.Tapi akhirnya ada teman saya yang bilang bila mau merubah nasib coba hubungi nomor hp MBAH JEJE katanya dia bisa membantu orang yang lagi susah. jadi saya lansung hubungi MBAH JEJE dan saya menceritakan semuanya, tenteng keluarga kami akhirnya saya di kasih angka ghaib [4d,] sudah 3x putaran tembus,dengan adanya MBAH JEJE saya sekeluarga bersukur semua utang saya lunas bahkan sekarang saya sudah buka usaha. silahkan anda buktikan sendiri insya allah anda tidak akan kecewa dari angka ghaib MBAH JEJE bagi yang berminat hubungi MBAH JEJE TRIJAYA di nomor ini: 0823 3737 6471 atau silahkan KLIK DISINI dan saya sudah buktikan sendiri angka ghaib hasil ritual dari beliau terima kasih.

© 2011-2014 PILIHANRAYA KINI . Designed by Bloggertheme9. Powered by Blogger.